Sprzedaż motocykli w 2018 | |
motocykle |
|
Polska | |
2018 | |
wszystkie marki | |
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.75 (2 Votes) |
Ciągle kupujemy głównie motocykle używane. Procentowo 4,5 razy więcej motocykli używanych niż nowych. Zmieniają się jednak nasze preferencje zakupowe. Kupujemy coraz mniej motorowerów. Wybieramy za to duże i wysilone motocykle powyżej 500 cm3. Wg. danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego najlepsze wzrosty notuje Yamaha, która zwiększyła sprzedaż o 25% w porównaniu do roku 2017.
Motocykle używane
W maju 2018 r., w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego wzrósł o 18,6% import motocykli używanych. Razem zarejestrowano 8 677 używanych motocykli. Łącznie w roku 2018, od stycznia do maja 2018 jest to 29 346 używanych motocykli. Głównie sprowadzane są marki japońskie: HONDA (7 019 szt.), YAMAHA (6 247 szt.) oraz SUZUKI (4 010).
Motocykle nowe
W maju 2018 zarejestrowano 2 004 nowych motocykli, czyli nieznacznie mniej niż przed rokiem. Od początku roku 2018 (styczeń-maj) 6 346 motocykli i jest nieznacznie niższy wynik niż w latach 2017, (spadek o -9,4% r/r).
Jakie nowe motocykle kupujemy? Tu również jak w przypadku motocykli używanych, królują marki japońskie, a zaraz potem niemieckie, które powoli przejmują rynek od naszych „rodzimych” producentów (Romet i Junak). Na prowadzenie wysuwa się powoli Yamaha, która zanowała 885 sprzedaży w sklepach na terenie Polski i ma obecnie 14,0% całościowej sprzedaży w Polsce, (wzrost w stosunku do roku 2017 o 25%).
Do najpopularniejszych modeli jakie sprzedaje Yamaha należą: MT-07, MT-09, Tracer 700, a w segmencie 125 cm3 NMAX125.
Na drugim miejscu w Polsce jest BMW, które mimo małego spadku (-2,4%) zwiększyło swój udział w rynku do 12,1%. Łącznie BMW zarejestrowało 766 maszyn. Tu jednak, królują motocykle o wyższych pojemnościach powyżej 750 cm3. (sprzedaż 662 szt.)BMW ma się bardzo dobrze i na całym świecie sprzedało łącznie 164 153 motocykli. Firma otwiera się w kierunku rynków „wschodzących”, wprowadzając modele G 310 R. Nie zaniedbują jednak swoich starszych, udanych konstrukcji. Mają w ofercie nowe GSy, świetną rzędówkę 800 cm3 (BMW F 800 S ) za rozsądne pieniądze, wchodzą również w segment pojazdów miejskich, C 400 X i nie zaniedbali również rynku motocyklowego, „urban mobility”. Ogólnie BMW zanotowało 13,2% wzrost w stosunku do 2017 roku. W Polsce te liczby nie są tak spektakularne, jak w innych częściach świata, ale sytuacja się zmienia.
Trzecia jest HONDA: zarejestrowała 701 motocykli (-7,6%.). Czwarty na miejscu rankingu wskoczył JUNAK. Tu nie ma dużych zmian. Firma sprzedaje prawie dokładnie tyle samo motocykli co przed rokiem - 521. Zmieniła się tylko struktura procentowa sprzedaży. Piąty na liście jest ROMET MOTORS, który przed rokiem był liderem. Romet ciągle mimo dużych spadków, jest liderem w sprzedaży motorowerów.
KTM (grupa)sprzedał 239 000, motocykli na świecie, co daje 17% wzrost względem poprzedniego roku (razem z Husqvarną). W Polsce nie mieści się w ogólnym rankingu w pierwszej piątce, ale dobrze wiadomo kto jest liderem w sprzedaży motocykli w segmencie: 125-250 cm3 i w segmencie enduro. Tu liczby nie mówią wiele, ale to motocykle KTM królują poza asfaltem. Zresztą w tabelce widać, kto sprzedaj w Polsce w tych pojemnościach i 40% wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2017. Największy wpływ na dobrą sprzedaż globalną KTM miały premiery takich motocykli jak: 1090 Adventure i 1290 Adventure, 790 Duke. Firma wprowadziła również duże modyfikacje związane z homologowaniem wtrysków w dwusuwach.
Kto jest liderem sprzedaży motocykli w Polsce (motocykle bez motorowerów)
Okres od stycznia do maja 2018 r.
1. YAMAHA - 885 szt.
2. BMW - 766 szt.
3. Honda - 701 szt.
4. Junak - 521 szt.
5. Romet - 434 szt.
6. KTM - 395 szt.
7. Harley Davidson - 343 szt.
8. Kawasaki - 304 szt.
9. Suzuki - 245 szt.
10. Barton - 175 szt.
MOTOROWERY
W maju i w całym roku 2018 mamy dość duży spadek rejestracji nowych motorowerów, w porównaniu z majem 2017. (-25%). Zarejestrowano 2 285 szt. wobec 3 053 przed rokiem. Łączny wynik od początku roku to 6 136 motorowerów, czyli o 34% (-3 179 szt.) Sprzedaż jest więc na znaczącym minusie i ciągle będzie spadać dalej. Są to zmiany ewolucyjne, nie okresowe. Bogacimy się i kupujemy coraz większe pojemności. Motorowery będą stopniowo wypierane przez motocykle, ale będą zastępowane również przez elektryki. Największym „przegranym” jest Romet, który zalicza spadki sprzedaży głównie w motocyklach (56,8%), spadek z lidera na piąte miejsce w rankingu. W maju br. spadek rejestracji nowych motorowerów w porównaniu z majem 2017 wyniósł 25%.W sprzedaży motorowerów (01-05.2018)Romet jest ciągle jest jednak na pierwszym miejscu z wynikiem 1 743 szt. styczeń-maj 2018).
Udział tej marki w rynku, mimo wysokiego spadku sprzedaży o 43,7%, wyniósł ponad 28% i ciągle jest dominujący.
źródło: POLSKI ZWIĄZEK PRZEMYSŁU MOTORYZACYJNEGO