Sprzedaż motocykli w 2018 r. - Yamaha sprzedała najwięcej...

Sprzedaż motocykli w 2018
motocykle
Polska
2018
wszystkie marki
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.75 (2 Votes)

 

Ciągle kupujemy głównie motocykle używane. Procentowo 4,5 razy więcej motocykli używanych niż nowych. Zmieniają się jednak nasze preferencje zakupowe. Kupujemy coraz mniej motorowerów. Wybieramy za to duże i wysilone motocykle powyżej 500 cm3. Wg. danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego najlepsze wzrosty notuje Yamaha, która zwiększyła sprzedaż o 25% w porównaniu do roku 2017.


Motocykle używane

W maju 2018 r., w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego wzrósł o 18,6% import motocykli używanych. Razem zarejestrowano 8 677 używanych motocykli. Łącznie w roku 2018, od stycznia do maja 2018 jest to 29 346 używanych motocykli. Głównie sprowadzane są marki japońskie: HONDA (7 019 szt.), YAMAHA (6 247 szt.) oraz SUZUKI (4 010).

Motocykle nowe

W maju 2018  zarejestrowano 2 004 nowych motocykli, czyli nieznacznie mniej niż przed rokiem. Od początku roku 2018 (styczeń-maj) 6 346 motocykli i jest nieznacznie niższy wynik niż w latach 2017, (spadek o -9,4% r/r).
Jakie nowe motocykle kupujemy? Tu również jak w przypadku motocykli używanych, królują marki japońskie, a zaraz potem niemieckie, które powoli przejmują rynek od naszych „rodzimych” producentów (Romet i Junak). Na prowadzenie wysuwa się powoli Yamaha, która zanowała 885 sprzedaży w sklepach na terenie Polski i ma obecnie  14,0% całościowej sprzedaży w Polsce, (wzrost w stosunku do roku 2017 o 25%).
Do najpopularniejszych modeli jakie sprzedaje Yamaha należą: MT-07, MT-09, Tracer 700, a w segmencie 125 cm3 NMAX125.
Na drugim miejscu w Polsce jest BMW, które mimo małego spadku (-2,4%) zwiększyło swój udział w rynku do 12,1%. Łącznie BMW zarejestrowało 766 maszyn. Tu jednak, królują motocykle o wyższych pojemnościach powyżej 750 cm3. (sprzedaż 662 szt.)BMW ma się bardzo dobrze i na całym świecie sprzedało łącznie 164 153 motocykli. Firma otwiera się w kierunku rynków „wschodzących”, wprowadzając modele G 310 R. Nie zaniedbują jednak swoich starszych, udanych konstrukcji. Mają w ofercie nowe GSy, świetną rzędówkę 800 cm3 (BMW F 800 S ) za rozsądne pieniądze, wchodzą również w segment pojazdów miejskich, C 400 X i nie zaniedbali również rynku motocyklowego, „urban mobility”. Ogólnie BMW zanotowało 13,2% wzrost w stosunku do 2017 roku. W Polsce te liczby nie są tak spektakularne, jak w innych częściach świata, ale sytuacja się zmienia.
   
Trzecia jest HONDA: zarejestrowała 701 motocykli (-7,6%.). Czwarty na miejscu rankingu wskoczył JUNAK. Tu nie ma dużych zmian. Firma sprzedaje prawie dokładnie tyle samo motocykli co przed rokiem - 521. Zmieniła się tylko struktura procentowa sprzedaży. Piąty na liście jest ROMET MOTORS, który przed rokiem był liderem. Romet ciągle mimo dużych spadków, jest liderem w sprzedaży motorowerów.

KTM (grupa)sprzedał 239 000, motocykli na świecie, co daje 17% wzrost względem poprzedniego roku (razem z Husqvarną). W Polsce nie mieści się w ogólnym rankingu w pierwszej piątce, ale dobrze wiadomo kto jest liderem w sprzedaży motocykli w segmencie: 125-250 cm3 i w segmencie enduro. Tu liczby nie mówią wiele, ale to motocykle KTM królują poza asfaltem. Zresztą w tabelce widać, kto sprzedaj w Polsce w tych pojemnościach i 40% wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2017. Największy wpływ na dobrą sprzedaż globalną KTM miały premiery takich motocykli jak: 1090 Adventure i 1290 Adventure, 790 Duke. Firma wprowadziła również duże modyfikacje związane z homologowaniem wtrysków w dwusuwach.

 

Kto jest liderem sprzedaży motocykli w Polsce (motocykle bez motorowerów)

Okres od stycznia do maja 2018 r. 

1. YAMAHA - 885 szt.
2. BMW - 766 szt.
3. Honda - 701 szt.
4. Junak - 521 szt.
5. Romet - 434 szt.
6. KTM - 395 szt.
7. Harley Davidson - 343 szt.
8. Kawasaki - 304 szt.
9. Suzuki - 245 szt.
10. Barton - 175 szt.

 



MOTOROWERY

W maju i w całym roku 2018 mamy dość duży spadek rejestracji nowych motorowerów, w porównaniu z majem 2017. (-25%). Zarejestrowano 2 285 szt. wobec 3 053 przed rokiem. Łączny wynik od początku roku to 6 136 motorowerów, czyli o 34% (-3 179 szt.) Sprzedaż jest więc na znaczącym minusie i ciągle będzie spadać dalej. Są to zmiany ewolucyjne, nie okresowe. Bogacimy się i kupujemy coraz większe pojemności. Motorowery będą stopniowo wypierane przez motocykle, ale będą zastępowane również przez elektryki. Największym „przegranym” jest Romet, który zalicza spadki sprzedaży głównie w motocyklach (56,8%), spadek z lidera na piąte miejsce w rankingu. W maju br. spadek rejestracji nowych motorowerów w porównaniu z majem 2017 wyniósł 25%.W sprzedaży motorowerów (01-05.2018)Romet jest ciągle jest jednak na pierwszym miejscu z wynikiem 1 743 szt. styczeń-maj 2018).
Udział tej marki w rynku, mimo wysokiego spadku sprzedaży o 43,7%, wyniósł ponad 28% i ciągle jest dominujący.



 

źródło: POLSKI ZWIĄZEK PRZEMYSŁU MOTORYZACYJNEGO


Info

© mototour.pl
X

Mototour.pl

Dziękujemy za wsparcie naszego portalu. Zależy ci na tej fotografii. Napisz do nas na adres