Harley-Davidson pokaże Pan America i Bronx w Poznaniu

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 
Harley-Davidson™ Pan America™ w Poznaniu
targi motoryzacyjne
Poznań
2020
Harley-Davidson, motorshow.pl
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.75 (2 Votes)

 


Nowe modele Harley-Davidson Pan America i Bronx zostaną pokazane polskiej publiczności w czasie trwania Motor Show Poznań 2020. Oba motocykle miały już swoją premierę na targach EICMA w Mediolanie. Teraz będzie to prawdopodobnie pierwsza taka konfrontacja na polskim rynku. Wcześniej Harley Davidson wprowadził również do sprzedaży swój elektryczny LiveWire, który sprzedawany jest również w polskich salonach za cenę 146 200 PLN i jest to cena bez dodatków i zmian kolorystycznych.

 Dla przypomnienia LiveWire, poznaliśmy w 2014 roku, jako prototyp, ale tak naprawdę temat rozpoczął się już w 2010 roku na deskach projektantów. W 2014 dziennikarzom zaproponowano tylko kilka  jazd próbnych. Motocykl do sprzedaży wszedł pod koniec 2019 r. Natomiast Pan America to całkowicie nowy motocykl turystyczny typu adventure, który miał wejść do masowej produkcji na przełomie 2019/2020 r. Z wstępnych przymiarek firmie udało się osiągnąć zamierzone plany w terminie. Pan America i Bronx napędzane są całkowicie nowymi, chłodzonymi cieczą silnikami Revolution Max. Ekspozycja producenta na MTP nie ograniczy się wyłącznie do dwóch modeli. Harley Davidson pokaż całą gamę aktualnie sprzedawanych modeli.

Pan America 1250 to konstrukcja ciężkiego enduro, w której silnik został zaprojektowany w układzie V-Twin. Na zdjęciach wygląda dość reprezentacyjnie, ale bardzo masywnie. Konstrukcja porównywalna jest z ciężkimi endurakami: BMW R1200GS, KTM Adventure R 1290 i firma liczy, że będzie konkurować w tym obszarze sprzedaży. Pan America znajdziemy pełen zestaw funkcji od nawigacji, abs, kontrola trakcji bez dopłaty i wiele, wiele dodatków wydaje się więc obowiązkowe na dzień dobry, w nowym koncepcie. Biorąc pod uwagę fakt, że w roku 2020 weszła dodatkowo norma Euro 5 dla nowych motocykli rejestrowanych w Europie ciekawe jest jak również tym obszarze producent poradził sobie z rozwiązania technicznymi. "Pan America" wygląda na bardzo złożoną konstrukcję. Czy taka konstrukcja nie będzie zbyt komplikowana w terenie? Zobaczymy już niebawem w Poznaniu.

Jeśli chodzi o wygląd, to uwagę zwraca zwłaszcza przód prototypu. Szczególnie skupiamy uwagę na obudowie lampy przedniej. W każdym bądź razie, ten element bardzo mocno wyróżnia się na tle innych podzespołów. Ma w swojej modułowości element brzydoty, ale takiej interesującej, co przyciąga wzrok. Pozostałe elementy wyposażenia, kierunkowskazy, lusterka i inne szczegóły świadczą o wysokim pietyzmie w trakcie projektowania. Widać, że będzie to pojazd klasy premium. Być może tych dodatków jest nieco za dużo. Bo wtedy nasz nowy endurak robi się bardziej city-bike niż rasowym turystykiem do offroadu. Można się trochę obawiać jak zachowają się tak wypieszczone elementy podczas małego szlifa w terenie, których przecież nie brakuje w czasie odważnej jazdy.

Drugim ciekawym elementem przyciągającym uwagę z przodu motocykla jest owiewka. Widać, że pomyślano o ochronie kierowcy przed wiatrem w sposób kompleksowy. Bardzo wysoka regulowana owiewka, z pewnością świetnie będzie świetnie chronić w czasie dość szybkiej jazdy.

Wysokość motocykla typu enduro podróżne ma podstawowe znaczenie. Chodzi o dobre proporcje siedziska do podłoża. Zwyczajnie, aby móc dosięgnąć nogami i móc podeprzeć się w czasie pokonywania kolein, a jednocześnie mieć odpowiedni zapas elementów silnika od podłoża. Bo na wyboistej drodze przecież mogą leżeć kamienie i małe przeszkody, które mogą uderzać w dolną część silnika. Prześwit osłony silnika do podłoża możemy jednak na tym etapie stwierdzić tylko optycznie. O wysokościach tych, decydują również wielkości obręczy kół. Wydaje się, że proporcje te zostały dobrane klasycznie. Z przodu mamy 19-calowe obręcze przedniego koła i 17 calowe z tyłu, (proporcje podobne jak w BMW GS 1200). Nie znamy niestety możliwości trakcyjnych motocykla. Nie wiemy jaki będzie maksymalny skok zawieszenia przód/tył, jakie będzie działanie zawieszenia i tym samym dzielność pokonywania przeszkód. Czy będzie miał zawieszenie progresywne, czy można będzie regulować tylni amortyzator.


1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)
Tags: ,
© mototour.pl
X

Mototour.pl

Dziękujemy za wsparcie naszego portalu. Zależy ci na tej fotografii. Napisz do nas na adres