Ranking sprzedaży motocykli w 2019 r. - Yamaha, Honda liderami

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 
Sprzedaż motocykli w 2019
motocykle
Polska
2019
Yamaha, Honda, Romet, BMW
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

 

Ciągle kupujemy przede wszystkim motocykle używane. Zmieniają się jednak nasze preferencje zakupowe. Najwięcej kupujemy motocykli typu STREET. Liderem sprzedaży są marki japońskie Yamaha i Honda, a  ciężkich motocykli i dual-sport marka BMW.

Ranking sprzedaży marek 2019

Jakie motocykle i motorowery kupujemy najchętniej w 2019 r. Jakie są nasze preferencje i wybory. Analiza danych oparta na informacjach PZPM pokazuje, że w stosunku do roku 2018 mamy nieznaczne ożywienie sprzedaży nowych motocykli i motorowerów wynoszące w stosunku do roku 2018 % - 11.6% (styczeń-wrzesień 2019).

Od początku roku zarejestrowano łącznie 33 731 nowych jednośladów. Jednoślady używane kupujemy na miejscu w Polsce i sprowadzamy z Europy Zachodniej i USA: razem 64810 szt. Od miesiąca stycznia do września 2019 r. zarejestrowano w sumie 98 541 (motocykle+motorowery nowe i używane), z tego 33 731 to były jednoślady nowe(w 2017 r. — 36,7 tys. a rok w 2016 r. 44 tys).

Wynika z tego zestawienia, że ciągle kupujemy więcej pojazdów używanych, niż nowych, z oczywistych ekonomicznych względów.

Zmieniają się również preferencje zakupowe na rzecz motocykli. Coraz mniej kupujemy motorowerów, a łaskawszym okiem patrzymy na motocykle. Obecnie 74.6 % nowych rejestracji, to motocykle, a 25.4% to motorowery.


Ranking marek od początku roku 2019 – rejestracje nowych jednośladów


Dwa pierwsze miejsca w rankingu sprzedaży w Polsce zajmują marki japońskie. Na pierwszym miejscu znajduje się YAMAHA, która w 2019 r. sprzedała w salonach 1 961 motocykli. To coraz większa ekspansja tej marki wynosząca w stosunku do 2018 r.  18,1%.

Drugie miejsce w rankingu sprzedaży w 2019 r. zajmuje Honda, która sprzedała 1 879 motocykli. O ile Yamaha to marka najlepiej sprzedawana również w 2018 r., Honda wyprzedziła niemieckiego konkurenta BMW i pnie się w notowaniach bardzo szybko do góry.



Na trzecim miejscu zestawienia sprzedaży motocykli plasuje się ROMET MOTORS, który od początku roku uzyskał wynik 1 876 egzemplarzy motocykli.  O ile w poprzednich latach Romet był liderem sprzedaży w Polsce, to w 2018 r., bezpowrotnie utracił pozycje lidera i zanotował duże spadki. Z danych wynika, że firma powoli odrabia straty do reszty i coraz bardziej ugruntowuje pozycje na czele stawki.  Romet jest jednak ciągle liderem sprzedaży motorowerów (poniżej).

Większość marek w najlepszej dziesiątce sprzedawców zanotowały wzrosty. W tym gronie tylko  HARLEY (587 szt., +2,4 r/r). utrzymał się na stabilnym poziomie sprzedaży i prawie tyle samo sprzedał co w zeszłym roku. Najwyższym wzrostem i progresem może pochwalić się nikomu nie znana marka BARTON, która sprzedała 797 szt., uzyskała wzrost do 2018 r. na poziomie 72,1%.



Jakie pojemności silnika sprzedają się najlepiej


Najchętniej kupowane przez naszych rodaków są ciągle motocykle o małych pojemnościach do 125 cm3. Tych pojazdów sprzedano 9 005 szt (nowe). Rozwój tego segmentu rynku jest ciągle dynamiczny, powoli jednak kupujemy coraz większe pojemności.

O ile  2018 r. zakupy 125–tek bardzo mocno spadły, w tym sezonie ponownie wzrosło zainteresowanie małymi motocyklami i 125-tki odbudowują swoją pozycję, w kategorii nowych motocykli i obecnie wynosi ona 53%. W tym segmencie prowadzą firmy montujące i produkujące Polsce: ROMET (1 814 szt.) i JUNAK (1 404).

Na uwagę zasługuje też fakt, że kupujemy albo małe motocykle o małej  pojemności, albo alternatywnie duże motocykle o silnikach przekraczających 750 cm3. Takich pojazdów sprzedano 3 980 szt. i ten segment rynku znajduje się na drugiej pozycji w rankingu i wynosi 23,6% całego rynku. Tu mamy wzrost o 13,9% do roku 2018.

Najlepiej sprzedawane marki ciężkich motocykli to:


BMW (1 276 szt.),
HARLEY-DAVIDSON (533 szt.)
YAMAHA (481 szt.).

Kategoria 125tek i motocykli ciężkich stanowią ¾ całego rynku jednośladów.

Jeśli chodzi o motocykle elektryczne tak szeroko omawiane jako docelowy punkt rozwoju branży motoryzacyjnej, w Polsce stanowią one statystycznie niewidoczną grupę zakupową. Być może Polska nie jest ciągle gotowa na motocykle elektryczne. Problemem są wysokie niemal zaporowe ceny zakupu niedopracowana technologia i co najważniejsze znikoma ilość miejsc, gdzie można by doładować pojazdy. Od początku 2019 roku zarejestrowano 62 nowe motocykle elektryczne, wobec 35 w 2018 r.

Ranking typów

1 miejsce STREET
W rankingu sprzedaży najlepiej sprzedają się miejscy wojownicy czyli motocykle typu STREET(5 962 sztuk), które stanowią 35%, wszystkich nowych motocykli. W segmencie przoduje ROMET MOTORS (1 157 szt.), YAMAHA (651) i JUNAK (480).

2 miejsce BIG SCOOTERY
Na drugim miejscu sprzedaży są BIG SCOOTERY (3 653 szt., z 21,7% udziałem w rynku. Liderem w tym gronie grupie jest HONDA (769 szt.) i (718 szt.), które mają prawie identyczne wielkości sprzedaży i udział w torcie rynku. Na pozostałych miejscach plasuje się KYMCO (350 szt.) i VESPA (346 szt.)

3 miejsce Adventure, dual-sport
3 363 rejestracji i udziałem w rynku w wysokości 19,3%. Tu liderem jest BMW (925 sztuk) i KTM (416 sztuk).

Rejestracje motocykli używanych


Używki to ciągle największy segment jednośladów jakie kupujemy. Do września 2019 r. sprowadziliśmy badź kupiliśmy w Polsce 56 665 używanych motocykli. Na rynku marek używanych prowadzą również japońskie produkty myśli technicznej:
HONDA (13 460 szt.), YAMAHA (11 937 szt.) oraz SUZUKI (7 517 szt.). Używanych motocykli sprowadzono 3,3 razy więcej niż sprzedano nowych.

MOTOROWERY


Motorowery wracają stopniowo do łask, po wielkim spadku zainteresowania w ubiegłym roku. Tak wynika przynajmniej z nurtu wzrostowego sprzedaży. Od początku 2019 r. roku sprzedano 16 857 sztuk, czyli o 17,5% (2 516 szt.) więcej niż w 2018 r. To jednak i tak spadek o 18% do roku 2017, kiedy sprzedawano dużo więcej.


W rankingu marek dotyczącym motorowerów przoduje ROMET MOTORS (5 221 szt.), który ma 31% sprzedaży w Polsce. Zaraz za Rometem plasuje się JUNAK z wynikiem  1 998 szt. I 12% wielkością rynku. Na dalszych miejscach są marki: TORQ (1 538) i BARTON (1 021). W tej kategorii znalazły się również takie marki jak: BLINKEE (715 sztuk), YADEA (378 sztuk) oraz SAKURA (377 sztuk), KYMCO (332 sztuk).


Z motorowerów używanych przodują takie marki jak: PEUGEOT - 1 539 szt., PIAGGIO - 794 sztuk, Yamha - 583, KYMCO- 559 szt.


1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Info

© mototour.pl