Sprzedaż motocykli w 2017 r.

Temat:  Sprzedaż w 2017 r.
Miejsce: Polska
Termin: 11.2017


Mamy duży spadek w sprzedaży nowych motocykli. Zmieniają się również trendy i preferencje zakupowe nabywców motocykli w Polsce. Powoli słabnie popyt na tanie i niewysilone jednostki do 125 cm sześć, a rośnie sprzedaż w segmencie drogich motocykli, z większymi silnikami. Wg. danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego najlepsze wzrosty notują BMW i Harley-Davidson, który zwiększył ogólny udział w sprzedaży w Polsce do 4,43 %. Osobną kwestia są źródła finansowania. Większość motocykli luksusowych powyżej 50 tys. PLN jest kupowana przez właścicieli firm, najczęściej w ramach leasingu.


Popyt na małe motocykle jaki mieliśmy w 2015 r, głównie za sprawą zmian w prawie dopuszczających do kierowania posiadaczy prawa jazdy kategorii "B" to już daleka przeszłość. Obecnie mamy bardzo mocne schłodzenie sprzedaży tych motocykli. Sprzedaż tych jednośladów i tym samym sytuację największych graczy w Polsce Romet Motors i Junaka kształtują nie tylko nasycenie rynku i zwiększenie kosztów sprzedaży motocykla. Najbardziej we znaki Rometowi i Junakowi dały się wymogi unijne i prawne dotyczące Euro 4. Od 2017 roku każdy sprzedawany motocykl musi spełniać nowe, dość wyśrubowane wymagania homologacyjne normy Euro 4. To spowodowało dużo wyższe ceny, a tym samym obniżenie koniunktury. Można uśrednić, że wprowadzenie tej normy kosztuje nabywcę około 1000 zł. Producenci muszą wymieniać mechaniczne gaźniki na elektroniczne wtryski paliwa, konieczne jest montowanie podzespołów elektronicznych, komputerów, sond lambda, pompy paliwowej, systemów ABS i CBS. Najmocniej odczuł to właśnie segment jednośladów z silnikami o pojemności do 125 cm3. Ich udział w rynku spadł z ponad 68 proc. do 50 proc. – wynika z ostatniego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie danych CEPiK. Jednym słowem można powiedzieć to tak: normy spalin zabiły rynek motocykli.

Kto jest liderem w Polsce (motocykle bez motorowerów)

Okres od stycznia do października 2017r. razem zarejestrowano 13 408

1. Mimo 38,2% spadku sprzedaży nadal wiodącym sprzedawcą jednośladów w Polsce pozostaje Romet, który od stycznia do października 2017r. sprzedał 2 283 szt motocykli co stanowi 17,0% (spadek z 18,4 %)całościowej sprzedaży w Polsce.
2. Drugą pozycję w rankingach sprzedaży zajmuje YAMAHA, w wynikiem 1 418 egz., spadek o 23,5% całościowy udział w rynku wzrósł z 9,2% do 10,6%.
3. Trzeci sprzedawca to HONDA, która sprzedała 1 372 egzemplarze, całościowy wzrost z 7,8% do 10,2% mimo spadku rejestracji.
4. BMW zajmuje w rankingu sprzedawców 4 miejsce z 10,1% rynku, co daje tej firmie bardzo duży procentowy progres sprzedaży z 5,4%. Ile zarejestrowo motocykli tej marki: 1 349 szt.
5. Junak zajmuje miejsce 5 dystrybutora motocykli w Polsce z wynikiem 1188 szt. i 8,86% miejscem na rynku. Firma zaliczyła 59,8% obniżkę sprzedaży do 2016 r.
6. Kawasaki - 597 szt. i 4.45%
7. HARLEY-DAVIDSON - 594 szt., +5,1%
8. ZIPP – 550 szt. - 4.10%
9. Suzuki – 503 szt. – 3.75%
10. KTM – 503 szt. – 3.75%


Komentarze   

majster
+3 # majster 2018-03-27 13:00
Do póki nie będzie sensownych cen na nowe motocykle to ich sprzedaż będzie spadać. Dalej rosnąć za to będzie sprzedaż motocykli używanych sprowadzanych z za zachodniej granicy.
Cytować

Info

© mototour.pl
X

Mototour.pl

Dziękujemy za wsparcie naszego portalu. Zależy ci na tej fotografii. Napisz do nas na adres