mototour.pl trasy motocyklowe miejsca przyjazne motocyklistom zloty motocyklowe

Wojna na pixele czyli Sony Action Cam FDR-X1000V vs Gopro 4 black

+ 66
+ 40

Przedmiot: Nowe kamery sportowe 4K w 2015
Cel: filmowanie kamerą na kasku w pełnym 4K
Cena: 1490 vs 1790

( Dodaj opinie )

 

 

Wstęp

Mamy w końcu długo oczekiwane 3 nowe premiery kamerek pracujących w 4K: GoPro 4 black, Sony Action Cam FDR-X1000V i AEE MagiCam S71. Co prawda AEE ma tylko 15 klatek w 4K na sek., a kamerę GoPro 4 poznaliśmy już pod koniec 2014 r., ale w międzyczasie Sony upomniał się o swoje kiedyś utracone miejsce producenta highendowej elektroniki, które stracił w branży kamer sportowych. Sony długo i intensywnie myślał z całym sztabem technologów o przejęciu pozycji lidera od Gopro. W końcu firma posiada wiele uznanych i sprawdzonych patentów z własnego segmentu kamer Handycam i kamer profesjonalnych i jakby trochę przez wiele lat pozostawiło odłogiem ten target odbiorców. W tym czasie amerykański producent GoPro nie zasypywał gruszek w popiele i stale modyfikował swoje kamerki i soft. Co więcej przeznaczał bardzo duże pieniądze na reklamę, sponsorując co lepsze produkcje filmowe. Tym samym stał się niewątpliwym liderem sprzedaży zostawiając w tyle innych producentów. Dopiero zaprezentowane pod koniec 2013 r. Action Cam HDR-AS100VR mogło w miarę swobodnie konkurować z Gopro, głównie za sprawą parametrów technicznych, dodatków jak moduł GPS, SteadyShot i zastosowanie procesora BIONZ X, który w formacie XAVC S i MP4 dawał już 50 Mb/s i możliwość zapisu filmu z dźwiękiem w tempie 120 i 240 klatek. Jednak w tym wyścigu ciągle jeszcze brakowało jednej podstawowej, ale najważniejszej funkcji. Możliwości nagrywania w 4K czyli czterokrotnie większej rozdzielczości niż HD.
Walka o pixele i obraz

Na targach CES  odbywających się w styczniu 2015 r. w Las Vegas, Sony pokazało w końcu swoje nowe maleństwo mające w założeniu odebrać pozycję lidera amerykańskiej firmie Gopro. Tą nową propozycją jest kamera Sony Action Cam FDR-X1000V i jej oskubana z 4K siostra Sony Action Cam FDR-X2000V. Trzeba jednak dodać, że obie kamery dostępne będą dopiero od kwietnia 2015r. Jedną z najważniejszych funkcji na jaką postawił producent jest wprost niewyobrażalna jakość i dynamika obrazu. Szczegółowość tą osiągnięto na dwa sposoby. Technologią i softem.

Technologia Sony to 13,5-megapikselowy przetwornik CMOS Exmor R, który współpracuje z bardziej wydajnym, znanym z kamer Handycam procesorem obrazu BIONZ X. W kamerkę zamontowano również bardzo dobry, szklany, szerokokątny Zeiss Tessar® zaprojektowany przez Zeiss AG – niemiecką firmę z Oberkochen.

Stabilizacja

Natomiast programowo w celu polepszenia obrazu zastosowano stabilizację cyfrową SteadyShot. Zasadniczo, stabilizacja cyfrowa nie jest tak skuteczna jak optyczna, jednak Sony w powodzeniem stosuje ją w budżetowych kamerach handycam, dlaczego by więc nie wykorzystać sprawdzonego elementu w kamerach action cam. Ma ona dawać stabilne ujęcia i eliminację wibracji, które są przecież rzeczą naturalną podczas jazdy motocyklem. Producent deklaruje 2,5 raza wydajniejszą redukcję dragań niż w poprzedniej wersji kamery Sony. Postęp ten osiągnięto głównie przez formułę nagrywania w pełnym 4K i przeskalowywanie do mniejszego formatu. Upraszczając nieco, polega to w przybliżeniu na kadrowaniu i cyfrowym zoomowaniu każdej klatki w taki sposób, aby zminimalizować efekt drgającego obrazu. Trzeba jednak lojalnie dodać, że cyfrowa stabilizacja nie działa podczas nagrywania w 4K. Stabilizacja działa tylko na formacie 1080p i nie na pełnym FOV obiektywu, ale FOV 120, czyli w warunkach dużego zawężenia pola widzenia. Czyli nie jest to pełna funkcjonalność. Jednak porównując materiały filmowane z użyciem stabilizacji i te bez stabilizacji, kręcone z ręki trzeba tutaj dać bardzo dużego plusa kamerze Sony.

Dynamika obrazu i transfer

Co więcej nawet materiał kręcony w klasycznym HD, czyli 1080p Sony rejestruje na pełnej klatce w 4K jako 2160P, a następnie obraz jest automatycznie zmniejszany w locie w dół. Wszystko zgodnie z zasadą znaną w grafice komputerowej, że skalować w dół można do bólu bez strat jakości, bo zawsze łatwiej jest coś zmniejszać niż powiększać i dodawać pixele, niż odwrotnie. Wydaje się, że o wiele większe możliwości i dynamikę obrazowania będzie można uzyskać również z kodekiem XAVC S, który jak podaje producent umożliwi transfer do 100 Mb/s. Co prawda nie ma nic za darmo. Możliwość rejestrowania w formacie 4K z  transferem do 100 Mpbs sprawi, że wyjściowe pliki będą bardzo ciężkie. Aby osiągnąć ten magiczny pułap transferu trzeba będzie też używać specjalnych, superszybkich kart (np SDXC). Na szczęście Sony przewiduje taką ewentualność, że nie każdy chce od razu kupować takie karty i ma kilka starych w zapasie. W takim wypadku w kamerę będzie można włożyć całkiem normalną kartę SDHC o oznaczeniu 10. Kamera wtedy będzie funkcjonować i nagrywać dalej, ale w rozdzielczości 1080 na 60p i kodeku MP4, który ma dużo niższy tranfer. Zastosowanie tak wysokiego transferu to ukłon, aby przekonać doświadczonych filmowców i profesjonalistów, którym najbardziej zależy na każdym pikselu i dynamice obrazu. W kształtowaniu ostatecznego wyglądu nagrania pomagać mają również presety i możliwości ustawienia ustawienia koloru pozycji „Neutralny” i „Żywy”. Sony skopiowało tutaj trochę dobre tradycje Gopro i kamera dostała nową możliwość ręcznej korekcji ustawień balansu bieli i ekspozycji. Jednak nagrywany obraz przez japończyka wydaje się tradycyjnie bardziej nasycony kolorystycznie i bardziej kontrastowy niż Gopro.

Liczba klatek na sekundę

Sony i Gopro mają również obszerne możliwości nagrywania  dobrych Slow Motion. To szczególnie ważna cecha dla endurowców i tych, którzy czasami muszą spowolnić do maksa jakieś wycięte z filmu ujęcie, aby puścić je potem po zrenderowaniu w dużo wolniejszym trybie. W rezultacie z jednej sekundy zrobić 10 sekund. Obie kamery nagrywają obecnie (po wgraniu update)tyle samo czyli pełne 120 klatek na sekundę na 1080p i  na 720p, aż 240 klatek na sekundę. Jednak ta funkcja w kamerze Sony działa oczywiście na szybkich kartach. W kamerach Gopro 4 black wyprodukowanych do lutego 2015 r, aby uzyskać pełne 240 fps  trzeba jednak wgrać aktualizację softu. Update ściągniecie tutaj.

Mikrofon

Mimo, że w modelu Gopro zastosowano mikrofon mono, a w Sony, dodano całkiem dobrej klasy mikrofon stereo, który ma lepiej sobie dawać radę w czasie jazdy motocyklem i związanym z tym  szumem wiatru, kwestia rozbija się o umiejscowienie tego mikrofonu. W Sony jest on bowiem zamocowany z przodu i przy prędkościach powyżej 40 km/h słychać intensywny pęd powietrza. Co prawda producent informuje, że  popracował nad tą kwestią i teraz będzie o wiele lepiej (niż w poprzednich modelach)słychać również głos silnika. Jednak w Gopro mikrofon jest umiejscowiony z boku i mimo monofonicznej charakterystyki w czasie jazdy lepiej  jednak oddaje pozostałe głosy dochodzące z otoczenia, w tym silnika. Zresztą charakterystykę mikrofonu w GoPro HERO4 BLACK poprawiono w stosunku do poprzedniej generacji BLACKA i dzwięk nie jest już jak w poprzednich wersjach ze studni. Jeśli chcemy w czasie jazdy komentować na bieżąco nasze wrażenia najlepszym wyjściem będzie dokupienia zewnętrznego mikrofonu typu lavalier zwanego też krawatowym. Natomiast zgoła odmiennie sytuacja nagrywania dzwięku wygląda, kiedy zatrzymamy nasz motocykl i nagrywamy materiał np. z ręki kierując obiektyw na siebie. Wtedy umiejscowienie mikrofonu z przodu działa niewątpliwie bardziej korzystnie na jakość nagrywanego materiału w Sony i poziom oraz jakość dzwięku wydaje się zdecydowanie dużo lepsza. Co więcej właczana funkcja SteadyShot powinna dać nam całkiem przyzwoite nagranie.

Bryzgoszczelność

Obie kamery sprzedawane są z obudową wodoodporną, dzięki czemu można je bez problemu używać nie tylko w deszczu, ale nawet pod wodą. Dzięki obudowie można filmować przy dużej wilgotności, deszczu, mżawce i kamera jest odporna na lekkie uderzenia i obtarcia i w razie upadku na ziemię czasami wystarczy dokupić tylko zapasową obudowę, zamiast wymieniać całą kamerę. Co prawda Sony FDR-X1000V można zanurzyć maksymalnie tylko do 10 metrów pod wodą, a GoPro do 40m., ale dla motocyklisty nie ma to i tak większego znaczenia, nikt przecież nie nurkuje motocyklem po dnie jeziora. Dla uprawiających nurkowanie i jazdę motocyklem właściwszym wyborem będzie chyba Gopro. Zresztą sama obudowa do Sony mimo, że można ją używać do 10 m. pod wodą nie zapewnia jednak prawidłowego działania i nastawiania ostrości. Więc obudowa w zestawie to trochę taka zabawka, bezużyteczny dla nurków, którzy muszą dokupić opcjonalną nasadkę Dive Door AKA-DDX1. Inną kwestią jest stawianie oporów powietrza. Obie kamerki mają całkiem inny kształt. Sony przypomina trochę zmniejszone wersje kamkorderów Handycam i wydaje się, że będzie stawiać mniej oporów powietrza na dużych prędkościach. Jednak z mojego doświadczenia i użytkowania nie stwierdziłem większych oporów na kasku w prędkościach w okolicach do 150 km./h użytkując Gopro. Jest ona wagowo i opływowo całkiem nieźle dopracowana do jazdy motocyklem.

Podsumowanie

Cena za jaką będzie można kupić Soniaka to okolice 2K. Pierwotnie kamera miała kosztować 1699 zł, ale ze względów na wysoki kurs dolara cenę aktualizowano, oczywiście w górę. To nieznacznie mniej niż black. Jest to jednak cena w wersji podstawowej bez pilota. Dopłata do bezprzewodowego pilota noszonego na ręku ma wynieść 400 zł. Zresztą Gopro też dostajemy w zestawie bez pilota i w międzyczasie też podrożało i teraz obie kamery będą kosztować prawie identycznie. W decyzji wyboru pomiędzy Gopro, a Sony będzie więc decydowała nie cena, ale parametry techniczne i inne preferencje nabywców, jak chociażby dostęp do akcesoriów. Dla Gopro istnieje naprawdę masa sprawdzonych akcesoriów, umożliwiających montaż kamery w specjalnych miejscach, na małych rurkach, na dużych, w miejscach niedostępnych pod kołem, aby uzyskać ciekawe ujęcia. Są to akcesoria firmowe i można też dostać zamienniki, dużo tańsze niż oryginały. Jest tego naprawdę dużo. Do Sony dostęp do akcesoriów jest dużo mniejszy i ceny mogą porazić. Zresztą temat uchwytów do Sony to sprawa drażliwa. Kupowanie oryginałów nas zrujnuje, ale można szukać jakiś alternatywnych rozwiązań. Jednym z takich prostych rozwiązań jest dokupienie przejściówki: gwint 1/4 na uchwyt GoPR. Sony bowiem ma klasyczne mocowanie  statywowe na spodzie kamery. Taki gwint 1/4 na dole załatwia więc pośrednio sprawę uchwytów.

Jest jeszcze jedna kwestia przemawiająca za Gopro. To funkcja Super view. To opcja jeszcze większego rozszerzenia pola widzenia. Oprócz klasycznych ustawień szerokości obrazu czyli ULTRA WIDE (bardzo szeroki), MEDIUM (średni) oraz NARROW (wąski), Super view daje możliwość rozszerzenia kadru nieco mocniej niż te klasyczne ustawienia. Co prawda dystorsja obiektywu jest wtedy bardzo duża i mamy trochę zniekształcenia na krańcach obrazu, ale takie ujęcia kręcone z kasku mają duże zastosowanie, kiedy chcemy pokazać więcej...

Poniżej porównanie modeli, specyfikacja technicza kamer 4K - GoPro 4 black vs Sony Action Cam FDR-X1000V vs AEE MagiCam S71. Do zestawienia dodaliśmy też dla porównania flagową kamerkę AEE MagiCam S71.

 

 

Sony Action Cam FDR-X1000VR

GoPro Hero 4 black

AEE MagiCam S71

Optyka

FOV 170°

Zeiss Tessar f/2.8

FOV 170° / Fixfokus

Szklany f/2.8

FOV 155°

f/2.7

Funkcje Automatyczna i man. kompensacja
oświetlenia, WiFi
Superview, Protune, Night-Photo, Night-Lapse, Preset kolorystyczny, Wyostrzanie- Low, Medium, High (Default), EV COMP Korekcja naświetlania -2.0 -1.5 -1.0 -0.5 0 (domyślna) +0.5 +1.0 +1.5 +2., WiFi, manualne ustawianie poziomu światłoczułości (ISO)
Night Photo
High (Default)
Zoom Digital 10x
WiFi
Jakość w słabym oświetleniu deklarowane 6 lux przy 1/30 s. funkcja Night-Photo zauważalne szumy
Zdjęcia foto

8.8 MP

12 MP

16 MP

Interwały 5s/10s/30s/60s 0,5s/1s/2s/5s/10s/30s/60s Tak
Video rozdzielczość/ maks. fps      
4K Cinema (17:9) 4K (16:9) 30 fps 30 fps 15 fps
2.7K Cinema (17:9) 2.7K (16:9) 30 fps 60 fps 30 fps
1440p (4:3)   80 fps  
1080p (16:9) 60 fps/  XAVC S 120 fps 120 fps 60 fps
720 (16:9) 120 fps/ XAVC S 240 fps 240 fps po update 120 fps
Mikrofon Stereo z funkcją osłabiania zakłóceń powodowanych przez wiatr Mono, 48kHz, AAC Stereo
Wi-Fi Tak Tak Tak
Dodatki GPS Protune  
Jednoczesne ujęcia Video + Photo Tak Tak Tak
White Balance Automatyczny+Manualny Automatyczny + Manualny
3000K, 5500K, 5000K, Native - optymizowany
 
Nagrywanie w pętli Tak Tak Tak
Kodek(H.264) * - największy transfer

(Codec H.264)/ MP4 Standard (28 Mb/s)
+ format XAVC tylko na specjalnych kartach microSDXC i microSDXC UHS-I
transfer 100 Mb/s i 60 Mb/s

(Codec H.264)/ MP4

transfer do 60 Mb/s

(Codec H.264)/ MP4
Stabilizacja optyczna SteadyShot (elektroniczny)
działa tylko na FOV 120°
Nie działa w formacie 4K
brak brak
Wyjścia HDMI micro
Multi Terminal
Micro-B/USB2.0
mikrofon Stereo Minijack
Composite Video Out

Micro-HDMI (Typ D),
USB - Mini-A,
brak wyjścia Minijack, mikrofon zew. podłączysz przez adapter USB-Minijack


Mini-USB
HDMI C (Mini)
 

 

Bateria 1240 mAh (NP-BX1), wymienna 1.160 mAh, wymienna 1500mAh, wymienna
Waga 89 g, z baterią 114 g 88 g z baterią 152 g 57 g z baterią 116 g
Przetwornik obrazu CMOS Exmor R matryca 1/2,3" 
w technologii BSI
CMOS, dwurdzeniowy układ SoC Ambarella A9, składający się z rdzenia Cortex-A9s Exmor R CMOS, matryca 1x 16 Megapixel 1/2.3"  CMOS
Akcesoria w zestawie

brak pilota RM-LVR2 w wersji podstawowej, uchwyt VCT-HSM, obudowa wodoodporna SPK-X1 do 10 m.

obudowa wodoodporna do 40 m. brak pilota

2 baterie, pilot,
Wyświetlacz 2", obudowa wodoodporną do 100 m.

Czas pracy na baterii na 1080p30 1h-1h40m 1h45-2h00m 1h45-2h00m
Zalecana pamięć Micro DXC, XAVC S, Micro SDXC Memory Card, XAVC S, SDXC Memory Card (UHS-I U3 > Micro SDXC  
Cena 1690 zł 1700 zł 1249 zł

 

Profil autora :
Woyt
 
 

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.

Kod antyspamowy
Odśwież

Komentarze   

 
0 #17 adila 2017-02-09 16:24
Po paru latach użytkowania mogę powiedziec ze na korzyść sony przemawia wyśmienita jakość obrazu przy 100 mbs i nie tylko. Dobra jakość akcesorii ale drogich. Mozna używać adapterów gopro i ich akcesorii jak kto chce.
Cytować
 
 
0 #16 hhh 2017-02-05 21:59
w Niemczech mozna wyrwac x1000 za 230 euro. Nie ma co prawda stabilizacji x3000. ale jest to duzo ciekawsza oferta niz gopro. Oczywiscie za stabilizacje trzeba doplacic jakies 1000 zl wiec powodzenia
Cytować
 
 
0 #15 Artur 2016-12-29 08:37
Po wielu dniach bicia się z myślami i czytania opinii, zdecydowałem się na Sony. Nie powiem, że nie przekonała mnie też cena. (tu w promocji: wisebears.pl/okazja/kamera-sportowa-sony-fdr-x1000v-140 6pln/) Ale jak już przetestowałem, to jestem pewien, że wybór był słuszny. Ta kamera jest jak dla mnie niezawodna. Świetna jakość obrazu i dźwięku, faktycznie widać, że Sony wykonało kawał solidnej roboty przy usuwaniu mikrodrgań. Podłączona pod drona kręci świetnej jakości filmiki. Ja naprawdę jestem bardzo zadowolony z tej kamery i z czystym sumieniem mogę ją Wam polecić.
Cytować
 
 
0 #14 kooki 2016-07-07 15:59
Tylko do nurkowania lepsze gopro. Reszta zdecydowanie przemawia za sony. Ostrość, odwzorowanie kolorów, PORĘCZNOŚĆ, pilot, zdjęcia, stabilizacja, itp, itd.
Zdecydowanie GoPro spadło na 2gie miejsce jeżeli chodzi o kamerki sportowe. Ciekawe czy długo Sony będzie piastowało tytuł absolutnego lidera tego sprzętu?
Ja kupuję fdrx100vr. Mam nadzieję, że się nie zawiodę :)
Cytować
 
 
0 #13 Misza 2016-05-23 21:38
Dla mnie wybor jest oczywisty i wzialbym Soniaka. Raz ze cena za action 200 to obecnie okolo 800 stowek na aledrogo vs 1500 za silvera. Wiec masz jakby nie patrzec dwie kamery za cene jednej. Poza tym Soniak daje rade w kazdym punkcie, a nawet przebija silvera pod wzgledem obrazu i oddawania kolorow. Ma stabilizacje, co prawda cyfrowa ale ma. Ma tez lepszy mikrofon. Gopro wygrywa tylko w dostepnposci do calej masy naprawde tanich zastepczych zlaczek. Ale mozna zakupic adapter albo przejsciowke sony-gopro aby nie kupowac oryginalnych mocowan sony, ktore sa jednak duzo drozsze. Teraz kwestia robienia zdjec. Nie wyobrazam sobie robienia zdjec kamera tak samo jak aparatem. To jednak nie sprawdza sie jak jezdze gdzies. Dlaczego??? bo jest za bardzo upierdliwe....No chyba ze myslisz o timelapsach, albo ustawieniu petli zdjeciowej. Wtedy fotki robia sie same, a ja tylko wybieram z kikluset to jedno super. Czemu??? Wyobraz sobie ze masz gruba rekawice i za kazdym razem musisz ja zdejmowac, potem przyciskac maly klawisz migawki. Potem wkladasz rekawice i znow jedzies dalej. Koszmar. To jednak jest za trudne. Lepiej juz robic stop klatki z filmu. No ale wtedy masz jednak ta beczke na kazdym zdjeciu, Pomysl jeszcze o nowej kamerze Soniaka As 50 zamiast as200.
Cytować
 
 
+1 #12 Michał 2016-05-23 20:30
Witam potrzebuje pomocy chce zakupić kamerkę gopro silver lub Sony HDR as 200 v dodam ze chce izywać ksmerki na wyprawy motocyklowe i zależy mi też na aparacie . Pomocy co wybrać bo na testach nie widać porównania zdjeć
Cytować
 
 
+1 #11 Guest 2015-12-20 20:56
Roznica w Bitrate na korzysc Sony znaczna. Za to Gopro lepsze fotki.
Cytować
 
 
+1 #10 Guest 2015-12-20 20:50
4K i tak nikt nie kreci, za to slow motion badzo czesto, do tego stabilizacja na HD i jest gicio
Cytować
 
 
0 #9 Guest 2015-12-20 16:02
Tylko szkoda, że Sony i japonce nie maja talentu od nazw i wymyslaja takie technologiczne lamance słowne jak 4K FDR-X1000V....i po co...nie lepiej było mozna nazwac blue fiu action, a tak maja lepsza kamere z lepszym tranferem Bitratu tylko ta nazwa za trudna
Cytować
 
 
+3 #8 Guest 2015-12-07 18:47
Dobry test i po polsku wiec z przyjmnoscia przeczytalem
Cytować
 
 
+2 #7 Guest 2015-08-14 13:25
Do Paweł. Analfabeto naucz się pisać bo nic z tego bełkotu nie można zrozumieć.
Cytować
 
 
-14 #6 Guest 2015-04-03 23:35
akcesoria, jakość obrazu, dzwiek na korzysc gopro.
Za sony przemawia stabilizacji, ktorej w Gopro brak...
Cytować
 
 
+2 #5 Guest 2015-04-02 22:45
4K to przyszłość ale za 2-3 lata. Tak samo patrząc na historię to nieuchronne rozwiązanie technologiczne tak samo jak zamiana kaset VHS na cyfrowe. Tego nie unikniecie juz niebawem to bedzie standard...
Cytować
 
 
-7 #4 Guest 2015-03-31 14:13
co do 240k w 720p proponuje ogladnac filmik poprostu maskara obraz podczas buzy z anteny satelitarnej nie idzie tego ogladnac co do jakosci 4k ok filmy maja barwe ostrosc i sa jasne sa poprostu ładne od gopro 4 black 4 kosztem ponad 650mega za minute nagrania gdzie przy gopro jest 450 mega a co sie z tym wiaze karty z szypkoscia 95m/s koszt ponad 400 złoty akcesoria minimalne wzgledem gopro co do nurkowania bo sam posiadam gopro4 black nadal bije na głowe gopro .Przy 4k nie ma stabilizacij obrazu .pozdrawiam
Cytować
 
 
-3 #3 Guest 2015-03-29 11:10
Narazie i tak soniak jest do kupienia tylko w Usaaa. W Europie ma wejść niebawem...
Cytować
 
 
-3 #2 Guest 2015-03-08 20:23
A ja dzisiaj byłem w Jokerze i wszystkie gopro poszły o 150 zł do góry. Pan mówił, że dolar rosnie wiec ta cena 2049 to juz historia. teraz za 4 blacka wołaja 2300 heehehe....Zapomnijcie o gopro na poczatek sezonu jesli jesczze nie kupiliście. Wiec soniak bedzie poprostu bezkonkurencyjny do amerykańca za sume 1669 zł. Jest narazie problem, że kamera ma być dopiero od kwietnia w dystrybucji wiec poczekam nie bede przepłacał.
Cytować
 
 
-3 #1 Guest 2015-03-07 21:39
4K to gadzet. Można raz na rok warto zobaczyc jak sie oglada pliki wazące 5 GB. Ale kamerka soniaka ma 240 klatek na s. i to jest odjazd do szczególnie sie czasem chce wrzucić jakis locik na motocyklu...
Cytować
 
mototour.pl: