Miejsce: Dookoła świata
Trasa: z zach. na wschód
Długość trasy: 70 tys. km

Można śmiało powiedzieć, że Norwegowie od zawsze mieli szalone pomysły i potrzebę poznawania świata. Już w 9 wieku do brzegów Islandii przybiła grupa norweskich banitów , wygnanych z kraju za działalność opozycyjną wobec króla Haralda Pięknowłosego. Norwegowie najechali też wyspy brytyjskie. Jest historycznie udowodnione, że to oni a nie Kolumb byli prawdziwymi odkrywcami Ameryki, zapuszczając się swoimi łodziami poza horyzont morza.  Kilka wieków później dwóch zapalonych norwegów Tormod Amlien i Klaus Ulvestad postanowili na zabytkowych duńskich motocyklach Nimbus z lat 30 tych XX w objechać świat dookoła. Oczywiście z zachodu na wschód. Pozornie sprawa wydaje się być beznadziejna. Już samo zbieranie części i restauracja trwała masę czasu i kosztowała majątek. W rzeczywistości fundusze nie były jednak nieograniczone i części były kompletowane przez długi okres z wielu egzemplarzy różnych motocykli będących kiedyś w posiadaniu wojska i policji.


Ostatecznie motory zostały wyposażone w trochę toporne wózki boczne wyglądające jak mała szafki na narzędzia  i gruntownie przebudowane. Silniki motocykli to 750 cm z rozrządem OHC, odkrytymi zaworami, sprzężone z napędem za pośrednictwem wału napędowego. Motocykle Nimbus są duńskim wynalazkiem wytwarzanym przez firmę  produkującą  odkurzacze "Fisker & Nielsen. Rama motocykla jest wykonana z wysokiej jakości płaskowników stalowych, brak mu tylnego zawieszenia, posiadają za to resorowanie skórzanego siedzenia. Więcej informacji możesz znaleźć na stronie www.nimbus.dk.


Cała podróż jak przystało podzielona została na kilka etapów. Pierwszy etapem w zasadzie kontrolnym było przejechanie z Oslo do Singapuru. Potem motocykle zostały rozebrane na czynniki pierwsze i poddane remontowi kapitalnemu i ponownie przygotowane do podróży. Początek właściwej wyprawy nastąpił w kwietniu 2009 r. Trasa prowadziła z  Norwegii przez kraje bałtyckie, Białoruś, Ukrainę, Mongolię, Syberię do Kanady, a następnie w dół Ameryki Północnej i Południowej. Następny etap to przepłynięcie statkiem do Afryki Południowej i przejazd przez Afrykę do Europy. Całość trasy to niebagatela około 70.000 km....Ufffff


foto: Tormod Amlien i Klaus Ulvestad

 


Ciekawe miejsca w Polsce

Park Legend - Nowa Słupia

Pałac Czartoryskich w Puławach

Jezioro Głębokie - koło Międzyrzecza

Turystyka motocyklowa - Trasy i wyprawy motocyklowe

Norwegia - praktycznie

Miejsce: Norwegia Trasa: asfalt Droga: Drogi płatne, ceny Norwegia

Trasą zamków krzyżackich - Część 2

Cel: Trasa zamków krzyżackich - mała pętla - zachodnia, Dolnego Powiśla część 2 Trasa: Szosa 90% on, 10%off Miejsca: Prabuty, Kwidzyn, Malbork, Gniew, Nowe, Świecie Długość trasy: 351 km

Piekło Darien Gap - najniebezpieczniejsze miejsce na świecie...z Alaski do Argentyny na motocyklu - część 2

Piekło Darien Gap Autostrada Panamerykańska w dżungli - Darien Gap Panama- Kolumbia 5 miesięcy

Tours

© mototour.pl
X

Mototour.pl

Dziękujemy za wsparcie naszego portalu. Zależy ci na tej fotografii. Napisz do nas na adres