Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie
Muzeum Motoryzacji
Stuttgart - Niemcy
Badenia-Wirtembergia
cały rok
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.67 (3 Votes)

 

Jedziesz na południe Niemiec? Warto więc po drodze zobaczyć to co najlepsze w Badenii-Wirtembergii, czyli rodzimy produkt regionalny o zasięgu ogólnoświatowym. O czym piszę? O samochodzie... czyli Mercedesie. Oczywiście nie mam na myśli pojazdy, których pełno na okolicznych ulicach, skrzyżowaniach i wypasionych autostradach, ale chodzi mi tu o coś bardziej wysublimowanego. Gdzie najlepiej zobaczyć kolekcję starych i nowych samochodów z charakterystycznym kółkiem? Zaproponuję dwa miejsca, które oglądałem w  Badenii-Wirtembergii i które zrobiły na mnie największe wrażenie.

Pierwsze to Mercedes Muzeum w Stuttgarcie, a drugie to fabryka Mercedesa w Sindelfingen. W tym artykuliku opiszę tylko pierwsze miejsce. Oczywiście oba miejsca to pigułka Niemiec, ale muzeum to pozycja obowiązkowa w tym regionie. Taką wyprawę najlepiej sobie zaplanować na cały dzień, bo jest tego naprawdę sporo do oglądania. Warto więc ruszyć cztery litery z samego rana. Muzeum znajduje się w ścisłym centrum miasta. Musimy sobie zarezerwować trochę czasu na dojazd, bo przedrzeć się przez miasto, w dzień powszedni nie jest łatwo. Już sam budynek robi niesamowite wrażenie. Jakby to powiedzieć szkło, stal. Po zakupieniu biletów (8 eurolasków)najlepszą rzeczą, jaką można zrobić to pojechać windą na samą górę i zwiedzać wszystkie kolekcje od góry do dołu, bo tak właśnie zostało zaplanowane i pomyślane.

Trójkołowiec Karla Benza i początki motoryzacji. Poniżej pierwszy na świecie motocykl napędzanym silnikiem spalinowym, zbudowany w 1885 roku przez Gottlieba Daimlera i Wilhelma Maybacha. Oczywiście jest to replika do zobaczenia w muzeum.

Oczywiście my zrobiliśmy to dokładnie odwrotnie i chcieliśmy przecierać szlaki do góry, wchodząc jak zdobywcy Everestu. Na szczęście pracuje tu dużo dziewczyn z Polski i pewna życzliwa dziewczyna wytłumaczyła, o co biega. Zeszliśmy więc kilka schodków na dół i wsiedliśmy więc do wypasionej windy, jaką widziałem kiedyś w filmie o kosmitach... i pojechaliśmy na samą górę. Na górze przywitał nas koń. Myślałem początkowo, że to jakaś pomyłka, że wysiadłem nie na tym piętrze, ale okazało się, że wchodzimy właśnie to działu historycznego i było to takie symboliczne nawiązanie do początków motoryzacji. A przecież od konia wszystko się zaczęło. Na szczęście koń nie był prawdziwy tylko imitacją konia, chociaż wykonywał co pewien czas jakieś dźwięki kopytami. Zresztą tych imitacji było kilka. Na dużej sali na najwyższym piętrze było to wszystko co wiązało się z początkami firmy mercedes, czyli Patentmotorwagen Nummer 1, trójkołowiec Karla Benza i pierwszy motocykl Daimlera. Tak właśnie wtedy Daimler robił jeszcze motocykle. Potem dowiedzieliśmy się, że Patentmotorwagen to tylko replika, podobnie zresztą jak koń, a motocykl to prawdziwy oryginał.

Mercedes Simplex z 1902 r.



Dalej schodziliśmy w dół taką spiralną pochylnią z betonu i robiło się coraz bardziej nowocześnie i coraz bardziej błyszcząco. Bo tak właśnie było to pomyślane, aby kolekcję oglądać chronologicznie. No, ale nie tak od razu. Historii było dość dużo, podane to jednak w formie nowoczesnej i interaktywnej. Najpierw jednak się dostaliśmy na przedwojenne mercedesy z lat 1915-1945, które miały wozić jakby nie patrzeć gwiazdy amerykańskich filmów, ale też polityków, dygnitarzy i bankowców.

Poniżej pojazdy z lat 1915-1945



Niżej stały pojazdy osobowe i ciężarowe, wozy strażackie i autobusy zmyślnie przemalowane w jakimś południowo-amerykańskim kraju z podobiznami mafiosów, a może lokalnych polityków. Na zdjęciu Omnibus.



I kolejne modele z lat pięćdziesiątych...

I już bliżej współczesności

 

Zupełnie na dole gratka dla wielbicieli szybkiej jazdy, wyścigów i motosportu. Wszystko poustawiane jak na wyprofilowanych torze wyścigowym. Tu już nie ma żadnej chronologii. Modele od początków rywalizacji do współczesności.


Ciekawe miejsca w Polsce

"Dworek nad Łąkami" - Kiermusy

Zespół klasztorny - Sanktuarium Maryjne - Święta Lipka

Baranów Sandomierski - Zamek

Turystyka motocyklowa - Trasy i wyprawy motocyklowe

"Autostrada Wolności" A2 - Świecko - Warszawa

Miejsce: Polska Trasa: Warszawa- Świecko Długość trasy: 473 km Cena: 80 zł od 1 marca 2017

Dolny Śląsk – "No to jedziemy!..."

Cel: Dolny Śląsk - Kotlina Kłodzka Trasa: Katowice – Duszniki – Zieleniec – Doboszów – Karliki – Czervena Voda – Żamberk – Nachod – Duszniki – Karłów – Wambierzyce – Polanica – Szczytna – Duszniki – Katowice Długość trasy: 750 km

Białoruś - dziennik podróży...

Cel: Białoruś Trasa: Szosa 70%, szutry 30% Długość trasy: 2800 km

Tours

© mototour.pl
X

Mototour.pl

Dziękujemy za wsparcie naszego portalu. Zależy ci na tej fotografii. Napisz do nas na adres