![]() |
Classic Enduro Poland 2022 |
![]() |
Enduro |
![]() |
Bielsko-Biała |
![]() |
10.09.2022 |
![]() |
Classic Motorsport |
![]() |
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote) |
Classic Enduro Poland to rywalizacja klasyków i motocykli ze sceny youngtimerów na normalnym torze enduro. Wyścigi Classic są dedykowane nie tylko dla zawodników profesjonalnych, ale również amatorów, którzy chcą sprawdzić się i przeżyć przygodę z motocyklami terenowymi w męskiej rywalizacji na torze. Kwestia uzyskania określonego czasu jest tutaj umowna, a każdy zawodnik może jechać do celu w swoim tempie. W tym roku przygotujcie się na 10 września 2022 r. Sekcja Classic Motorsport Bielsko-Biala, która jest organizatorem całej imprezy, z pewnością przygotuje do tego czasu wyjątkowy tor i pełen zakres atrakcji, aby impreza była emocjonująca jak dawniej. Trasa liczy zazwyczaj około 4 kilometry długości, oczywiście w formie pętli z licznymi zakrętami, przeszkodami enduro i skokami. W imprezie Classic Enduro Poland bierze udział ponad 130 zawodników, w zróżnicowanym wieku od 5 do 62 roku życia. Zawody klasycznych motocykli terenowych to pozycja obowiązkowa na scenie polskiego enduro. Rywalizacja podzielona jest oczywiście na klasy. Tutaj klasyfikacja przebiega najczęściej pod względem roku produkcji, ale też pewnych uwarunkowaniach technicznych, związanych z silnikiem, amortyzatorami, ramą i mocą jednostki. Mimo pewnej dowolności większość organizatorów, w tym Classic Motorsport Bielsko-Biała przestrzega pewnych wyznaczonych międzynarodowych kryteriów.
Jakie klasy przewidziano na Classic Enduro Poland 2022
Klasa GP ’75 - to grupa motocykli wyprodukowanych przed 1975 r. Charakterystyczne dla tej grupy są następujące elementy:
– hamulec przód i tył bębnowe,
– silniki chłodzone powietrzem,
– dwa tylne amortyzatory, skok tylnego koła max.=130 mm,
– przedni widelec klasyczny, przednie zawieszenie skok max.= 200 mm, średnica cylindra przednich lag max.= 35 mm.
Klasa TWINSHOCK - to grupa motocykli wyprodukowanych przed 1990 r. Charakterystyczne dla tej grupy są następujące elementy:
– silnik chłodzony powietrzem,
– bębnowe hamulce przód i tył,
– przód klasyczny widelec (nie upsidedown),
– dwa amortyzatory z tyłu, amortyzator montowany pod zbiornikiem paliwa.
Klasa Evo została podzielona na 2 podklasy. Ta klasa gromadzi zawsze najwięcej zawodników i obejmuje najdłuższy okres produkcji motocykli.
Klasa EVO-1 - to grupa motocykli enduro-mx produkowanych do 1990 r. Charakterystyczne dla tej grupy są następujące elementy:
– wymagany jest przedni widelec typu klasycznego (nie jest dopuszczony upsidedown),
– wymagany przynajmniej 1 hamulec typu bębnowego lub 2 hamulce bębnowe (NIE dopuszczone 2 hamulce tarczowe),
– dopuszczony silnik chłodzony cieczą lub powietrzem,
– dopuszczony tylny amortyzator pojedynczy lub twinshock.
Klasa EVO-2 - Klasa motocykli enduro-mx produkowanych do 1990 r. Tu wchodzą pojazdy o konstrukcjach nowocześniejszych od klasy EVO-1. Charakterystyczne dla tej grupy są następujące elementy:
– dopuszczony przedni widelec upsidedown
– dopuszczone 2 hamulce (przedni i tylni) typu tarczowego
– dopuszczony silnik chłodzony cieczą lub powietrzem
– dopuszczony tylny amortyzator pojedynczy lub twinshock
Tak więc motocykle we wszystkich klasach muszą być przygotowane dość dokładnie i zgodnie ze specyfikacją i rozwiązaniami technicznymi z lat ich produkcji.