![]() |
Śladami Piastów |
![]() |
impreza motocyklowa |
![]() |
Chomiąża Szlachecka |
![]() |
31.05-02.06.2024 |
![]() |
ClassiC MC Poland |
![]() |
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.83 (3 Votes) |
Rajd Motocykli Zabytkowych Śladami Piastów to rajd organizowany przez ClassiC MC Poland i ClassiC MC Poland o. Northside. Jest to impreza dedykowana dla posiadaczy motocykli zabytkowych, wyprodukowanych przed 1981 rokiem. Trasy dla uczestników zorganizowane będą w okolicach Gniezna i Pałuk. Runda kandydacka Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych organizowanych przez PZM. Bazą rajdu jest jak zwykle Ośrodek Wczasowy Roma w Chomiąży Szlacheckiej.
W tym roku rajd odbędzie się w dniach od 31 maja 2024 r. do 2 czerwca 2024 r.
Plan Rajdu
Piątek 31.05.2024
11:00 Otwarcie biura rajdu i rejestracja uczestników
19:00 Kolacja
21:00 Wieczorna integracja
Sobota 01.06.2024
9:00 Śniadanie
10:00 Start rajdu
15:30-16:30 Obiad
17:00 Konkursy w bazie rajdu (konkurs elegancji)
19:00 Kolacja
20:00 Ogłoszenie wyników rajdu, rozdanie nagród
Niedziela 02.06.2024
9.00 Śniadanie
10.00 Pożegnania i powroty
I kilka fotek z linii startowej z tej udanej imprezy.
Poniżej pięknie zachowany Sokół CWS 1000 z 1934 r., na którym właściciel z powodzeniem pokonał cały dystans rajdu.
Na rajdzie jak to na rajdzie, wskazana jest również obecność Milicji, która tym razem pojawiła się w podwójnym składzie na pięknym i unikalnym modelu wueski pościgowej z wózkiem bocznym.
Na końcu rajdowej stawki wystartował właściciel pięknie zachowanego wiśniowego Junaka z wózkiem bocznym.
Na starcie nie zabrakło również Amazonek, które ambitnie rywalizowały na trasie rajdu liczącej 140 kilometrów. Poniżej właścicielka w oryginale zachowanego DKW.
Na parkingu nie zabrakło oczywiście ciekawych perełek i motocykli, które nie pojechały tym razem na trasę rajdu, ale dumnie reprezentowały się w słonecznym rynsztunku. Na zdjęciu Nimbus z 1930 r.
Takie unikalne połączenie jest możliwe tylko na rajdowym parkingu w Chomiąży Szlacheckiej. SHL i Harley Davidson. Wszystko w pełnym balansie i nie ma się naprawdę czego wstydzić. Można z powodzeniem powiedzieć, że w tej konfiguracji SHL-ka jest na pierwszym miejscu i w niczym nie ustępuje.
Na trasie rajdowej konieczne było zaliczenie specjalnych oesów, na których zawodnicy musieli się okazać sprawnością manualną i wyczuciem przestrzeni, przenosząc kubek wody i przebijając samurajskim mieczem zawieszone kółka. Na zdjęciu instruktor tłumaczy zawodnikowi jak wykonać zadanie. W konkursie elegancji punkty były przyznane od publiczności i oczywiście od specjalnie dobranej komisji skrutacyjnej, oceniającej nie tylko stylizację, ale również dopasowanie dodatków do motocykla i wiele innych czynników wizualnych.