![]() |
Złombol 2024 |
![]() |
kierunek Norwegia |
![]() |
Norwegia |
![]() |
29.06.2024 |
![]() |
Złombol |
![]() |
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote) |
18. edycja Złombolu wyruszy w 2024 r. na Atlantic Road w Norwegii. Start: 29 czerwca 2024 ze Stadionu Śląskiego, w Chorzowie. Meta ma znajdować się w Norwegii. Organizator planuje, że załogi przyjadą na miejsce 3 lipca 2024 r. na metę znajdującą się na Atlantic Road. Impreza ma charakter charytatywny, ale głównym celem rajdu, zabawy jest zebranie jak największej kwoty pieniędzy, która zostanie wykorzystana dla dzieci z domów dziecka. Ale na trasie nie wszystkim jest tak zabawnie. Samochody psują się na potęgę, czasami konieczne są naprawy kapitan silników, a nie tylko modyfikacje podzespołów, na szczęście zawsze można liczyć na pomoc sąsiedzką i partnerską zaprzyjaźnionych załóg. Oficjalnie organizator nie udziela takiego wsparcia i w razie problemów technicznych o wszystko musisz martwić się sam. Jak wziąć udział w rajdzie? Konieczna jest rejestracja i wpłata określonych środków na konto fundacji i podpisanie regulaminu rajdu Złombol 2024.
W tym roku Uczestnikiem rajdu zgłoszenie trzeba wysłać w maksymalnym terminie do 29 maja 2024 r. Oczywiście trzeba również dysponować lub kierować jakimś klasykiem, samochodem lub motocyklem wyprodukowanym w PRL-u, lub kraju bloku wschodniego, bo jak nazwa wskazuje, pojazdy muszą być wyprodukowane wg. komunistycznej koncepcji, technologii. W razie problemów, czy się pojazd nadaje na zlot i zostanie przyjęty na stronie organizatora jest ściąga wymieniająca pojazdy nadające się na imprezę.
Oczywiście dodatkowym warunkiem jest wpłata wpisowego wynoszącego dla aut 327 zł, motocykli 287 zł. W tej sumie 200 stówki to wpisowa darowizna za załogę, dodatkowo 17 zł to opłaty manipulacyjne dla portalu RallyGo, plus 110 zł za pakiet startowy. Na tej samej zasadzie suma wygląda opłata dla motocykli - 70 zł + dodatki, razem 287 zł.
To oczywiście nie wszystko oprócz wpisowego i przygotowania pojazdu w jakiejś zadowalającej formie technicznej, co jak wiadomo nie jest łatwe z klasykami, konieczne będzie również oraz pozyskanie od darczyńców kwoty 2800 zł, od samochodu i dla motocykli 800 zł. Najwięcej kasy wymaga znalezienie sponsorów na autobusach, które wynosi 6000 zł. Z reguły wydatki te ponoszą sponsorzy i reklamodawcy, którzy umieszczają własne logosy na pojazdach, ale bywają również ananimowe datki. Jedyne konto do wpłat darowizny na Złombol to konto Fundacji Nasz Śląsk im. gen. Jerzego Ziętka z siedzibą w Chorzowie przy ul. Łani 1. Oficjalny partnerem tegorocznej edycji ZŁOMBOL jest portal siepomaga.pl.
W tym roku ekipa rajdowa pojedzie na północ na Atlantic Road. Do wyboru są 3 trasy dojazdowe. Dwie dość łatwe i jedna dość trudna. Ta trudna od strony logistycznej jest za to najbardziej interesująca od strony widowo-krajobrazowej. Oto jakie kierunki trasy są do wyboru w 2024 r.
Trasa 1 via ORESUND
Trasa bez promów przez most Oresund. Chorzów do Atlantikveien przez Hamburg, Berlin, Odense, Most Oresund, Kopenhagę i Oslo. Chorzów, Polska – Rajd rozpoczyna się w Chorzowie, potem przebiega przez Wrocław, Berlin, Most Øresund, stolicę Norwegii – Oslo. Z Oslo trasa prowadzi do Bergen i kończy się na Atlantikveien, przez malownicze mosty i małe wysepki, oferując jedne z najpiękniejszych widoków Norwegii.
Trasa 2 via Szczecin:
Trasa 2 via Szczecin:
To jest trasa najkrótsza, która daje możliwość przejazdu Fjordami na powrocie. Chorzów do Atlantikveien przez Wrocław, Szczecin, Malmö, Göteborg, Oslo, z Oslo do Bergen i dalej trasą Nr. 3.
Trasa Nr. 3 Fjordowy Extrem
Trasa Nr. 3 Fjordowy Extrem
To jest trasa dla twardzieli. Chorzów do Atlantikveien przez Wrocław, Berlin, Hamburg, Aarhus, Hirtshals, Kristiansand, Bergen i dalej trasą wzdłuż wybrzeża drogą E6.