Najpopularniejszy motocykl w Polsce - Jaka marka była najchętniej kupowana w 2019

Sprzedaż motocykli w 2019
motocykle
Polska
ranking marek motocyklowych 2019
Yamaha, Honda, Romet, BMW
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.83 (3 Votes)

Jaki jest najpopularniejszy motocykl w Polsce? Trudno jednoznacznie powiedzieć jaki konkretnie model motocykla sprzedawał się najlepiej w Polsce w 2019 r. Sezon na zakupy motocyklowe nie kończy się nigdy. O ile jeździmy tylko w ciepłych miesiącach roku, wtedy gdy jest sprzyjająca aura, kupujemy i sprowadzamy motocykle cały rok. Z badań PZMP wynika, że najlepiej sprzedawaną marką motocyklową od stycznia do listopada 2019 r. była Yamaha i Honda, a zaraz potem Romet. Poza podium znalazło się BMW. W zestawieniu ciężkich motocykli dualowych i adventure to jednak BMW jest najchętniej wybieraną marką motocyklową.


Od stycznia do końca października 2019 r. Polacy kupili i zarejestrowali 17 745 motocykli, tj. o 33,50 proc. więcej niż w takim samym okresie roku minionego. W segmencie motocykli najbardziej popularna jest Yamaha, która sprzedała 2 070 motocykli - wzrost o 18,83 proc. do 2018 r. Niewiele mniej sprzedała Honda, która może pochwalić się o +33,60 proc progresem sprzedaży - razem 2 000 sztuk. Na trzecim miejscu podium jest Romet Motors z 1 960 zarejestrowanych motocykli, wzrost o 81,65 proc. do 2018 r. wyprzedzając o 322 szt. czwarte BMW.

W ujęciu całościowym uwzględniającym w zastawieniu razem nowe motocykle i motorowery, liderem w Polsce jest jednak firma Romet Motors. Romet sprzedał 7 547 jednośladów tej marki, o (wzrost o 32,73 % w stosunku do 2018 r.) Zaraz za Rometem uplasował się Junak, który sprzedał 3 613 jednośladów wzrost o 47,59 proc. r/r). Na trzeciej pozycji sprzedaży jest Yamaha, która sprzedała 2 161 jednośladów tej marki, o 14,04 proc. więcej w porównaniu z sytuacją sprzed roku.

Ciągle kupujemy przede wszystkim motocykle używane. Zmieniają się jednak nasze preferencje zakupowe. Najwięcej kupujemy motocykli typu STREET. Liderem sprzedaży są marki japońskie Yamaha i Honda.

Ranking sprzedaży marek 2019

Jakie motocykle i motorowery kupujemy najchętniej w 2019 r. Jakie są nasze preferencje i wybory. Analiza danych oparta na informacjach PZPM pokazuje, że w stosunku do roku 2018 mamy nieznaczne ożywienie sprzedaży nowych motocykli i motorowerów wynoszące w stosunku do roku 2018 % - 11.6% (styczeń-wrzesień 2019).

Od początku roku zarejestrowano łącznie 33 731 nowych jednośladów. Jednoślady używane kupujemy na miejscu w Polsce i sprowadzamy z Europy Zachodniej i USA: razem 64810 szt. Od miesiąca stycznia do września 2019 r. zarejestrowano w sumie 98 541 (motocykle+motorowery nowe i używane), z tego 33 731 to były jednoślady nowe(w 2017 r. — 36,7 tys. a rok w 2016 r. 44 tys).

Wynika z tego zestawienia, że ciągle kupujemy więcej pojazdów używanych, niż nowych, z oczywistych ekonomicznych względów.

Zmieniają się również preferencje zakupowe na rzecz motocykli. Coraz mniej kupujemy motorowerów, a łaskawszym okiem patrzymy na motocykle. Obecnie 74.6 % nowych rejestracji, to motocykle, a 25.4% to motorowery.



Jakie pojemności silnika sprzedają się najlepiej


Najchętniej kupowane przez naszych rodaków są ciągle motocykle o małych pojemnościach do 125 cm3. Tych pojazdów sprzedano 9 005 szt (nowe). Rozwój tego segmentu rynku jest ciągle dynamiczny, powoli jednak kupujemy coraz większe pojemności.

O ile w 2018 r. zakupy 125–tek bardzo mocno spadły, w tym sezonie ponownie wzrosło nieznacznie zainteresowanie małymi motocyklami i 125-tki odbudowują swoją pozycję, w kategorii nowych motocykli i obecnie wynosi ona 53%. W tym segmencie prowadzą firmy montujące i produkujące Polsce: ROMET (1 814 szt.) i JUNAK (1 404).

Na uwagę zasługuje też fakt, że kupujemy albo małe motocykle o małej  pojemności, albo alternatywnie duże motocykle o silnikach przekraczających 750 cm3. Takich pojazdów sprzedano 3 980 szt. i ten segment rynku znajduje się na drugiej pozycji w rankingu i wynosi 23,6% całego rynku. Tu mamy wzrost o 13,9% do roku 2018.

Najlepiej sprzedawane marki ciężkich motocykli to:


BMW (1 276 szt.),
HARLEY-DAVIDSON (533 szt.)
YAMAHA (481 szt.).

Kategoria 125tek i motocykli ciężkich stanowią ¾ całego rynku jednośladów.

Jeśli chodzi o motocykle elektryczne tak szeroko omawiane jako docelowy punkt rozwoju branży motoryzacyjnej, w Polsce stanowią one statystycznie niewidoczną grupę zakupową. Być może Polska nie jest ciągle gotowa na motocykle elektryczne. Problemem są wysokie niemal zaporowe ceny zakupu niedopracowana technologia i co najważniejsze znikoma ilość miejsc, gdzie można by doładować pojazdy. Od początku 2019 roku zarejestrowano 62 nowe motocykle elektryczne, wobec 35 w 2018 r.

Ranking typów

1 miejsce STREET
W rankingu sprzedaży najlepiej sprzedają się miejscy wojownicy czyli motocykle typu STREET(5 962 sztuk), które stanowią 35%, wszystkich nowych motocykli. W segmencie przoduje ROMET MOTORS (1 157 szt.), YAMAHA (651) i JUNAK (480).

2 miejsce BIG SCOOTERY
Na drugim miejscu sprzedaży są BIG SCOOTERY (3 653 szt., z 21,7% udziałem w rynku. Liderem w tym gronie grupie jest HONDA (769 szt.) i (718 szt.), które mają prawie identyczne wielkości sprzedaży i udział w torcie rynku. Na pozostałych miejscach plasuje się KYMCO (350 szt.) i VESPA (346 szt.)

3 miejsce Adventure, dual-sport
3 363 rejestracji i udziałem w rynku w wysokości 19,3%. Tu liderem jest BMW (925 sztuk) i KTM (416 sztuk).

Ranking marek od początku roku 2019 – rejestracje nowych jednośladów (stycz-paźdz. 2019)


Dwa pierwsze miejsca w rankingu sprzedaży w Polsce zajmują marki japońskie. Na pierwszym miejscu znajduje się YAMAHA, która w 2019 r. sprzedała w salonach 2 070 motocykli. To coraz większa ekspansja tej marki wynosząca w stosunku do 2018 r. 18,1%.

Drugie miejsce w rankingu sprzedaży w 2019 r. zajmuje Honda, która sprzedała 2000 motocykli. O ile Yamaha to marka najlepiej sprzedawana również w 2018 r., Honda wyprzedziła niemieckiego konkurenta BMW i pnie się w notowaniach bardzo szybko do góry.

Na trzecim miejscu zestawienia sprzedaży motocykli plasuje się ROMET MOTORS, który od początku roku uzyskał wynik 1 960 egzemplarzy motocykli (stycz-paźdz. 2019).  O ile w poprzednich latach Romet był liderem sprzedaży w Polsce, to w 2018 r., bezpowrotnie utracił pozycje lidera i zanotował duże spadki. Z danych wynika, że firma dość energicznie odrabia straty do reszty i coraz bardziej ugruntowuje pozycje na czele stawki.  Romet jest jednak ciągle liderem sprzedaży motorowerów (poniżej). Dziki temu wskoczył na lidera sprzedaży ogólnej jednośladów.

Większość marek w najlepszej dziesiątce sprzedawców zanotowały wzrosty. W tym gronie tylko  HARLEY (do września 2019 r. 587 szt., +2,4 r/r). utrzymał się na stabilnym poziomie sprzedaży i prawie tyle samo sprzedał co w zeszłym roku. Najwyższym wzrostem i progresem może pochwalić się nikomu nie znana marka BARTON, która sprzedała 797 szt., uzyskała wzrost do 2018 r. na poziomie 72,1%.

 

Rejestracje motocykli używanych


Używki to ciągle największy segment jednośladów jakie kupujemy. Od stycznia do końca października 2019 roku do Polski sprowadzono z zagranicy 69 081 używanych jednośladów. Na rynku marek używanych prowadzą również japońskie produkty myśli technicznej:
HONDA, YAMAHA oraz SUZUKI. Używanych motocykli sprowadzono 3,3 razy więcej niż sprzedano nowych. Import wzrasta i był wyższy o 5,53 proc. niż w takim samym okresie roku 2018 r. 

MOTOROWERY


Motorowery wracają stopniowo do łask, po wielkim spadku zainteresowania w ubiegłym roku. Tak wynika przynajmniej z nurtu wzrostowego sprzedaży. Od początku 2019 r. do września 2019 r. roku sprzedano 16 857 sztuk, czyli o 17,5% (2 516 szt.) więcej niż w 2018 r. To jednak i tak spadek o 18% do roku 2017, kiedy sprzedawano dużo więcej.


W rankingu marek dotyczącym motorowerów przoduje ROMET MOTORS (5 221 szt.), który ma 31% sprzedaży w Polsce. Zaraz Rometem plasuje się JUNAK z wynikiem  1 998 szt. I 12% wielkością rynku. Na dalszych miejscach są marki: TORQ (1 538) i BARTON (1 021). W tej kategorii znalazły się również takie marki jak: BLINKEE (715 sztuk), YADEA (378 sztuk) oraz SAKURA (377 sztuk), KYMCO (332 sztuk).


Z motorowerów używanych przodują takie marki jak: PEUGEOT - 1 539 szt., PIAGGIO - 794 sztuk, Yamha - 583, KYMCO- 559 szt.


Komentarze   

Wilkirson
+3 # Wilkirson 2021-02-19 11:04
Taki świat globalizacja na maksa, jesli ktoś myśli, że można produkować w garażu, to idealista. Ogólnie 95 % produktów jest produkowane w państwie środka lub w azji. BMW robi małe geesy wspolnie z TVS w Chennai w Indiach, KTM podpisał umowę z CF-Motow i robi silniki i podzespoły KTM w Chinach, a teraz już przenieśli produkcję innych motocykli. Triumph przeniósl całą fabrykę w 2020 do Tajlandii, a w Hinckley w GB Triumph zostawi tylko Triumph Factory Custom, z produkcją customów maks. do 4500 motocykli rocznie. Junak składa wszystko w fabryce Jianshe, a Romet chyba sprowadza podzespoły i montuje je samodzielnie w fabryce w Podgrodziu k/Dębicy w oparciu o komponenty producentów z całego świata? Ogólnie, ze względu na normy Euro mało kto produkuje obecnie w jednym zakładzie, bo sie to obecnie nie opłaca.
Cytować
Damian DAmian
+4 # Damian DAmian 2021-02-19 09:57
Romet i junak produkuje w chinach nie w polsce
Cytować

Info

© mototour.pl
X

Mototour.pl

Dziękujemy za wsparcie naszego portalu. Zależy ci na tej fotografii. Napisz do nas na adres