![]() |
Harley-Davidson LiveWire |
![]() |
elektryk Harley-Davidson |
![]() |
USA |
![]() |
2019/20 |
![]() |
Harley-Davidson |
![]() |
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote) |
LiveWire - pierwszy elektryczny motocykl Harley-Davidsona trafił zgodnie z zapowiedziami firmy do przedsprzedaży. Nie jest to jednak propozycja dla każdego potencjalnego motocyklisty, bo za LiveWire trzeba zapłacić 29 799 USD. To oczywiście cena na rynku amerykańskim. Dla chętnych nabywców z polskiego obszaru celnego, trzeba będzie doliczyć jeszcze cenę Vat. Na stronie Harleya Davidsona Polska widnieje cena 146 200 PLN i jest to cena bez dodatków i zmian kolorystycznych.
LiveWire to motocykl całkowicie elektryczny, na którym można przejechać mak. ok. 180 km na jednym ładowaniu. Pojazd jest wyposażony w system H-D Connect, umożliwiający zdalną kontrolę poziomem naładowania baterii. Posiada oczywiście wbudowany moduł GPS. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy. Co to jest w przybliżeniu Usługa H-D™ Connect. To aplikacja GSM pozwalająca na kontakt ze swoim motocyklem. To rodzaj elektronicznej smyczy dzięki, której będzie można sprawdzić informacje o stanie naładowania akumulatora, wysyłać alerty i w razie czego śledzić i sprawdzić lokalizację motocykla na mapie. W okresie początkowym usługa H-D™ Connect będzie za darmo. Później wymagana będzie roczna opłata za subskrypcję.
Motocykle LiveWire można będzie ładować na dowolnej kompatybilnej stacji ładowania lub przez tradycyjne domowe gniazdko (20 km zasięgu na godzinę ładowania).
Dla przypomnienia LiveWire, poznaliśmy w 2014 roku, jako prototyp, ale tak naprawdę temat rozpoczął się już w 2010 roku na deskach projektantów. W 2014 dziennikarzom zaproponowano tylko kilka jazd próbnych. Wtedy przy momencie obrotowym 150 Nm, przyspieszał od 0 do 100 km/h w ciągu 4 sekund. Po kilku testach prototypem, wyposażonym w 74-konny silnik elektryczny, chłodzony olejem, nastąpiła jednak cisza. Projekt nie wszedł wtedy do szerszego obiegu. Firma planuje również kilka innych nowości spod znaku elektryków. Marka motoryzacyjna utożsamiana z klasycznymi, ciężkimi motocyklami szosowymi i odwołująca się zasadniczo do tradycjonalistów, chce teraz wkroczyć w erę elektryczną i zawojować ten segment rynku.
U góry motocykl elektryczny LiveWire, który wejdzie w 2019 r. do produkcji.
Dane techniczne
Silnik | H-D® Revelation™ |
System zasilania | Akumulator 15,5 kWh |
Ładowanie | 21 km na każdą godzinę ładowania, szybkie ładowanie DC (DCFC)7 0-80% w 40 minut. 0-100% w 60 minut |
Zasięg | 158 km |
Cena | 146 420 PLN |
Długość | 2135 mm |
Wysokość kanapy | 780 mm |
Rozstaw osi | 1490 mm |
Opony przód | 120/70 ZR17 58W |
Opony tył | 180/55 ZR17 |
Masa, BEZ PŁYNÓW | 249 kg |
Moc | 105 KM |
Przedni Widelec | SHOWA® SFF-BP® (Separate Function front Fork-Big Piston) |
Tylne Amortyzatory | SHOWA® BFRC™ (Balanced Free Rear Cushion-lite) |
tylne zawieszenie | monoshock |
wyświetlacz TFT | 10,9 cm WQVGA 480×272 z czujnikiem światła otoczenia, 9 kontrolek informacyjnych, zegar i zintegrowana łączność Bluetooth ze smartfonem, aby zapewnić funkcje multimediów, w tym wskazówki nawigacji, telefon, muzykę i rozpoznawanie mowy. |
Komentarze
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.