![]() |
BMW R 1250 GS 2023 |
![]() |
BMW |
![]() |
Europa i USA |
![]() |
2023 |
![]() |
BMW |
![]() |
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.50 (1 Vote) |
BMW ogłosił aktualizacje wybranych modeli 2023 r. Zmiany są zasadniczo kosmetyczne i dotyczą kilkunastu modeli GS. W 2023 r. modele BMW R 1250 GS i R 1250 GS Adventure dostaną nowe barwy. GS Trophy Gravity Blue Metallic Matte zastąpi podobną kolorystykę 40 Years GS Blackstorm Metallic, co więcej będzie miał felgi ze skrzyżowanymi szprychami, siedzenie Rallye, sportową przednią szybę, osłony chłodnicy, osłony ramy, zmodyfikowane podnóżki enduro. Dużo więcej zmian znajdziemy dopiero w edycji 2024, z momentem wprowadzeniem silnika o pojemności 1300 cm3. Wtedy zmiany będą dotyczyć nie tylko kolorów, ale też elektroniki i wyposażenia.
Trzeba przyznać, że odświeżenie kolorystyczne wyszło bardzo ciekawie. Od 2023 r. możecie zamawiać BMW R 1250 GS w dwóch nowych kolorach niebieskiego:
- GS Trophy Gravity Blue Metallic Matte
- GS Adventure w kolorze GS Trophy Gravity Blue Metallic
Pozostałe kolory tj. styl Rallye Light White/Racing Blue/Racing Red pozostanie niezmieniony, podobnie jak Triple Black ze stylem Black Storm Metallic/Black/Agate Grey i Light White - w kolorze jasnobiałym.
Poza dodaniem nowych kolorów w R 1250 GS i R 1250 GS Adventure, w wersji podstawowej legendarne podróżnicze modele od 2023 będą miały za darmo pakiet Premium, rozszerzający tryby jazdy o dodatkowe możliwości, a mianowicie: (Dynamic, Dynamic Pro, Enduro i Enduro Pro), preselekcję trybu jazdy (indywidualizację liczby trybów jazdy), zautomatyzowany Hill Start Control Pro, dynamiczną kontrolę hamowania i kontrola hamowania silnikiem.
Obie wersje będą miały również montowane czujniki ciśnienia w oponach, które na bieżąco w czasie rzeczywistym będą kontrolować ciśnienie (w pakiecie Premium dla R 1250 GS i pakiecie Comfort dla 1250 GS Adventure). Będzie również możliwość wyłączenia automatu kierunkowskazów.
Wszystkie modele produkowane na rynek amerykański tj. R 1250 GS i GS Adventure dostaną pakiet Premium bez dodatkowych dopłat. Oprócz w/w dodatków Premium zawiera: Keyless Rride, tłumik, chromowaną końcówkę, podgrzewane manetki, monitorowanie ciśnienia w oponach, GPS Prep, tempomat, osłony przednie, uchwyty na walizki, dynamiczna elektroniczna regulacja zawieszenia, asystent zmiany biegów Pro.
Za dopłatą będą możliwe dodatkowe indywidualne opcje dla R 1250 GS: pakiet Enduro, zestaw pasażera (standardowy i niski), niskie zawieszenie, podgrzewany fotel, lekki akumulator M, sportowe zawieszenie, światła pomocnicze LED, wsporniki kierownicy, opony terenowe, aluminiowe mocowania obudowy, kolor czarny lub złote felgi ze skrzyżowanymi szprychami, niskie siedzenie Rallye, a w wersji R 1250 GS Adventure indywidualne opcje obejmą: podgrzewany fotel, dodatkowe światła LED, wsporniki kierownicy, opony terenowe, czarne lub złote koła ze szprychami krzyżowymi, kanapę Rallye.
Podobnie jak w przypadku wszystkich innych modeli, kierunkowskaz automatyczny można będzie wyłączyć w menu w modelach od 2023 r. i taka opcja w systemie.
W modelach na rok 2023 BMW G 310 R i G 310 GS wprowadzono również nieznaczne zmiany kolorystyczne, które obejmują motocykle w kolorze Passion Racing Red, kosmicznej czerni 2, Rallye Kalamata Dark Gold Metallic i Polar White/Racing Blue.
Kolor w G 310 R - Passion Racing Red zastąpi Passion Kyanite Blue Metallic, a Sport Polar White/Racing Blue zastąpi Sport Limestone Metallic i Triple Black. Cosmic Black 2 pozostanie jak dotychczas bez żadnych zmian.
BMW F 750 GS
W motocyklach BMW F 750 GS kolory, Triple Black z Black Storm 2 i Light White pozostaną niezmienione, a Sport Light White/Racing Blue Metallic/Racing Red zastąpi San Marino Blue Metallic.
W motocyklach tych układ ABS na zakrętach i kontrola trakcji BMW nadal będą standardem, bez dopłaty, podobnie jak tryby jazdy Road i Rain. Dodany natomiast zostanie w 2023 r. układ monitorujący ciśnienie w oponach w czasie rzeczywistym RDC, kierunkowskaz można będzie wyłączyć w menu. Wszystkie modele US F 750 GS automatycznie dostaną pakiet Premium, który obejmuje GPS Prep, tempomat, reflektor LED, tryby jazdy Gear Shift Assist Pro, Dynamic Pro i Enduro Pro, podgrzewane manetki, bagażnik z uchwytami na walizki, monitorowanie ciśnienia w oponach, dynamiczna kontrola hamowania silnikiem MSR i dynamiczna elektroniczna regulacja zawieszenia (niedostępne z obiżonym zawieszeniem). Indywidualne opcje obejmują niskie zawieszenie, podpórkę centralną, łańcuch M Endurance, komfortowy fotel i bardzo niski fotel.
BMW F 850 GS i F 850 GS Adventure
Wersja 850 GS i F 850 GS Adventure ma taką samą pojemność skokową, co F 750 GS. Chłodzony cieczą silnik dwucylindrowy o pojemności 853 cm3, osiąga jednak nieco więcej mocy - 90 KM przy 8000 obr./min. W pakiecie dostaniecie ABS aktywny w czasie pokonywania zakrętów, regulowane dźwignie hamulca i sprzęgła, automatyczną kontrolę trakcji oraz tryby jazdy w deszczu i na drodze.
GS Adventure w 2023 r. będzie miał w pakiecie regulowany tylny hamulec i dźwignie zmiany biegów, regulowaną przednią szybę. Modele 2023 r. będą miały monitorowanie ciśnienia w oponach w czasie rzeczywistym RDC, pakiet Premium (reflektor LED, asystent zmiany biegów Pro, tryby jazdy Pro, podgrzewane manetki, bagażnik z uchwytami na walizki, Keyless Ride, MSR Dynamic Engine - kontrola hamowania, dynamiczna elektroniczna regulacja zawieszenia (niedostępne z niskim zawieszeniem, a pakiet GS Adventure Premium - GPS Prep, tempomat, dodatkowe światła LED, aluminiowe boczne uchwyty kufrów.
Możliwe opcje dla za dopłatą obejmują: obniżnone zawieszenie, podpórkę centralną, łańcuch M Endurance, opony terenowe, tempomat, komfortowe siedzenie i bardzo niskie siedzenie. GS dodaje pakiet turystyczny z GPS Prep i tempomatem, a GS Adventure dodaje niskie zawieszenie, opony terenowe, podpórkę środkową (niedostępną z niskim zawieszeniem), podwójne siedzenie, siedzenie Rallye i obiżone siedzenie.