Nowy BMW R 1300 GS już w 2023 r. - szpiegowskie fotki prototypów

BMW R 1300 GS
motocykle ADV
Niemcy
2023
BMW

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

Na największych na świecie targach branży motocyklowej EICMA 2022, mimo licznych spekulacji nowego modelu R 1300 GS nie ujrzeliśmy. O ile BMW zdystansował się to prezentacji w klasycznej formule targowej w Mediolanie, to jedno jest pewne. Prace nad nową wersją motocykla trwają. Na chwilę obecną informacja o nowym motocyklu ze stajni BMW jest najbardziej strzeżoną tajemnicą, a konkurencja ta szczególnie z Chin nie zasypuje gruszek w popiele, również produkuje i projektuje motocykle.  Nadchodzące BMW R 1300 GS z pewnością otrzyma szereg aktualizacji, nowych funkcji i technologii. Jest kilka pytań, na które warto by przy najbliższej okazji odpowiedzieć. Kiedy dokładnie zobaczymy nową wersję motocykla w salonach? Dlaczego BMW chce wyprodukować motocykl o większej pojemności, skoro w świecie motoryzacji panują odmienne trendy, (co nie znaczy, że jest to dobry kierunek rozwoju) idące w kierunku silników o mniejszej pojemności tzw. downsizingu?


BMW R 1300 GS ma być jednym z największych hitów sprzedażowym BMW, więc producent nie może sobie pozwolić na kompromisy, wprowadzenie modelu bez kompleksowych testów i prac badawczych. Nowy model i dziecko najlepiej na świecie sprzedawanego modelu GS, był jednak widziany podczas testów w Niemczech i nie tylko tam. Przez błąd grafika, a może przez świadomy przeciek do mediów, które tylko czekają na takie informacje, nowy model został nawet umieszczony na chwilę na firmowej stronie internetowej BMW. Takie są przynajmniej rewelacje prasy. Już za chwilę przekonamy się o zmianie pojemności i wielu aspektów technicznym nowego modelu. Na chwilę obecną jest pewne, że koncern nie ograniczy się tylko do zmiany pieca na większy, ale też zmodyfikuje dużo więcej elementów. Czy w sensie projektowania motocykli, będą to zmiany ewolucyjne, czy rewolucyjne, zobaczymy niebawem? Kiedy premiera? Prawdopodobnie, gdzieś w połowie 2023 r.

Gdzie widziano modele testowe wersji R 1300 GS? Motocykl był widziany w Niemczech, co zostało potwierdzone na portalu 1000PS i wielu innych. Testy były prowadzone na ulicach miast i na terenie fabrycznym. Jakich miast konkretnie nie wiadomo, ale biuro badawcze i produkcja GS zlokalizowana jest w Berlinie. Wg. wspomnianego portalu, nowy R 1300 GS zostanie wprowadzony na rynek najpóźniej w 2023 roku. Redakcja nie podaje jednak, czy będzie to pierwsza, czy druga połowa roku, co jednak ma duże znaczenie dla wyznawców i pasjonatów marki, którzy z niecierpliwością oczekują informacji.

Najbardziej komentowane były osłony głowic cylindrów, które można zobaczyć na zdjęciach szpiegowskich. Jak zwykle podczas jazd próbnych koncerny, zamalowują fragmenty karoserii motocykli i elementy silnika, aby utrudnić identyfikację konkurencji. BMW zrobił podobnie, co stało się na forach jednym z wniosków, że ​​blok nie zostanie tylko powiększony i rozwiercony o dodatkowe 50 cm3, ale zostanie zastosowana bardziej rewolucyjna zmiana i technologia, w tym ShiftCam wskazuje na to. Co oznacza powiększenie pojemności, z obecnego R 1250 GS wytwarzajacego 136 KM i 146 Nm. To  nie tylko zwiększenie mocy, ale również zmiany dotyczące optymalizacji dostarczania mocy, wtrysku paliwa i jakości wychodzących spalin.



Nowy GS ma mieć 10,25-calowy ekran TFT, nawiązujący do obecnego R 1250 RT, wraz z powiązanymi dodatkowymi funkcjami: np. radarowym tempomatem adaptacyjnym (ACC). Oczywiście pod względem oprogramowania zwiększona zostanie ilość dostępnych trybów jazdy i wiele nowoczesnych rozwiązań elektronicznych i nowości wspomagających kierowcę. Z tyłu prototypu zauważono również prace i modyfikacje nad zestawem czujników np. martwego pola, jakie zastosowano np. z Ducati Multistrada V4. Wygląd nowego modelu ma być bardziej drapieżny i BMW R 1300 GS  prawdopodobnie dostanie ostrzejszy dziób, skierowany bardziej do dołu, w porównaniu do obecnego R 1250 GS. Na przodzie znajdą się nowe reflektory LED i większa, oczywiście regulowana owiewka. Tylne światła będą oczywiście ledowe. Korporacyjny Adventure zostanie wyposażony w przednie zawieszenie klasy Telelever i tylne zawieszenie Paralever. Hamulce będą zbudowane oczywiście na podwójnych tarczach z przodu i jednej tarczy z tyłu. Do tego zastosowany zostanie również dwukanałowy układ ABS. Szosowa wersja R 1300 GS będzie wyposażona w felgi aluminiowe, a wersja terenowa w bezdętkowe obręcze szprychowe, w tradycyjnych wielkościach.



Należy dodać, że ze strony oficjalnej nie mamy żadnych komunikatów np. nowego modelu motocykla i oficjalny harmonogram nie został jeszcze ogłoszony.

Czekamy na premierę nowego R 1300 GS oficjalnie. Firma niedawno zaktualizowała również S 1000 RR, M 1000 RR. Kolejny nowy model M dołączył do oferty w postaci nakeda M 1000 R.





Info

© mototour.pl
X

Mototour.pl

Dziękujemy za wsparcie naszego portalu. Zależy ci na tej fotografii. Napisz do nas na adres