Royal Enfield Bullet 500 Custom Bobber „Queen”

Royal Enfield Bullet 500 Custom
custom
Indie
2021
Royal Enfield
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.50 (1 Vote)

 

Ile już było propozycji przerobienia klasycznego Royal Enfield 500 na zgrabnego i stylowego customa. Setki. Wiele z nich zamiast dodawać tej klasycznej konstrukcji stylu i wdzięku, szybko lądowały w najgłębsze zakamarki garażu, pozostając średnioudaną wariacją zwariowanego projektanta. Wydaje się, że Royal Enfield 500 zbudowany przez firmę Neev Motorcycles z Delhi to jednak zupełnie coś nowego i świeżego. Mówiąc wprost, być może to w końcu udana adaptacja klasyka na rasowego oldschoolowego bobbera. Już na pierwszy rzut oka motocykl wygląda eksluzywnie. Może trochę jak ubiegający się o tytuł królewski "mały książę". I to było właśnie zamierzeniem konstruktora. Dość częste używanie złotego koloru, ma uzasadnić nazwę customa „Queen”. Wydaje się, że złocenia, nieco przesadny nadmiar politury, jest jednak przeprowadzony w umiarze i nie jest w złym kiczowatym stylu. Całość trzyma proporcje, a zestawienie koloru czarnego z czerwony i złotym wydaje się utrzymywać balans.

Ekipa głównego projektanta Navneeta Suri, który prowadzi warsztat budowy modyfikacji niestandardowych motocykli o nazwie Neev Motorcycles ma swoją siedzibą w New Delhi. W tym warsztacie w ostatnich latach powstało już wiele innych customów na bazie Royal Enfield 500. Nowy projekt o niekonwencjonalnym wyglądzie z pewnością przyciąga jednak wzrok. Koncepcja tego projektu została przedstawiona wstępnie już w 2018 roku. Potem jednak zespół z Neev Motorcycles pstanowił zmienić kilka dość istotnych elementów. Platforma ramy została obniżona, aby dopasować linię do podłoża. Postanowiono również zwiększyć rozstaw osi. Z przodu motocykl otrzymał nową niestandardową lampę przednią LED i szeroką prostą kierownicę. Na pierwszy ogień poszedł jednak najbardziej rzucający się w oczy elegancki, żeby nie powiedzieć ekskluzywny zbiornik paliwa, który opada nieco w dół, by tam opaść na skraju kolebkowego skórzanego siedzenia w kształcie litery V.

Większość elementów motocykla została oczywiście zmodyfikowane lub wykonane na nowo. Te zmiany obejmują: panele nadwozia, błotniki, układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej. Ciekawe optycznie są również koła ze szprychami w kolorystyce złotym nawiązującym do szparunków w wymiarze: przód 23-calowe130-60 / R23 i tył 240-50 / R18. Natomiast jeśli chodzi o konfigurację mechaniczną silnika tutaj nie wprowadzono prawie żadnych zmian. Nadal jest jednocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik z wtryskiem paliwa o pojemności 499 cm3, który generuje 27 KM przy 5250 obr / min i maksymalny moment obrotowy 41,3 Nm przy 4000 obr/min, sparowana z 5-biegową skrzynią biegów.


Tags: , ,

Tech

© mototour.pl
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok
X

Mototour.pl

Dziękujemy za wsparcie naszego portalu. Zależy ci na tej fotografii. Napisz do nas na adres