Koniec produkcji Royal Enfield Classic 500 - niebawem wchodzi nowy Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield
motocykle
Indie, Chennai - Tamil Nadu
2020
Royal Enfield
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Pod koniec 2020 r. zapowiadana jest premiera nowego modelu Royal Enfield Meteor 350. Cena motocykla na rynku azjatyckim ma wynosić nieco ponad 2 tys. dolarów, co wydaje się bardzo atrakcyjną ofertą. Jeśli wiele nie zmieni się w trakcie, to nowy motocykl może stać się sprzedażowym hitem. Właściciel marki oświadczył również, iż kończy definitywnie produkcję Royal Enfield Classic 500. Ostatnią serią robioną na pożegnanie tego kultowego pojazdu był Royal Enfield Classic 500 Tribute Black, limitowany w ilości 1000 sztuk. Tribute Black ma unikalny schemat malowania w kolorze matowej i błyszczącej czerni, zdobionej złotymi szparunkami. To seria przeznaczona zasadniczo dla kolekcjonerów. W Wielkiej  Brytanii motocykl można kupić za 5499 GBP, jednak na rynek brytyjski trafiło tylko 210 sztuk.


Royal Enfield Classic 500 Tribute Black sprzedawany jest opcjonalnie z płóciennymi sakwami, wspornikami montażowymi, lusterkami turystycznymi, siedzenie pasażera i zdobionym maszynowo korkiem wlewu oleju. W limitowanej edycji zastosowano klasyczną jednostke napędową jednocylindrowy silnik o pojemności 499 cm3 i mocy 27,2 KM, widelec teleskopowy z przodu, podwójne amortyzatory z tyłu, hamulce tarczowe i dwukanałowy układ ABS.


Classic 500 Tribute Black Edition był sprzedawany w Indiach od lutego 2020 r. Produkcja modeli z silnikiem 500 cm3 zostanie jednak definitywnie zawieszona. Model Royal Enfield Classic 500, to następca modelu Bullet produkowany od 2009 r. Każdy z 1000 sztuk jest numerowany specjalnie dedykowaną tabliczką znamionową, znajdującą się na pokrywie akumulatora. Motocykle Royal Enfield sprzedawane są na całym świecie, jednak największą popularnością cieszy się od lat na rynku lokalnym w Indiach. Modele z silnikiem 500 cm3 z racji wyższej ceny nie cieszyły się jednak tak wielką popularnością na rynku lokalnym. W Indiach preferuje mniej wysilone i tańsze jednostki. Dużym wzięciem modele pięćsetek cieszyły się natomiast w Europie.

Po wygaszeniu produkcji producent skupi się na modelach 650 i Royal Enfield Himalayan, które sprzedawane są w większości na rynkach zagranicznych. Na rynek azjatycki i Indie, wprowadzony zostanie całkowicie nowy model Meteor 350. Royal Enfield testuje Meteor 350 już od dłuższego czasu. Kiedy wejdzie do masowej produkcji? Doniesienia sugerowały, że gigant z Chennai planuje wypuścić nowy model Meteor 350 w czerwcu 2020 r. Do tego jednak nie ostatecznie doszło. Być może sytuacja z Covid-19 spowodowała pewne opóźnienia. Premiera motocykla Royal Enfield 350 cm3 jest jednak bardzo bliska i prawdopodobnie nastąpi we wrześniu 2020 r.

W prasie pojawiły się pierwsze szpiegowskie zdjęcia  Royal Enfield Meteor 350. Nowy model pokryty jest jednorodnym, czarnym lakierem. Z całością kontrastuje bak, który pokryto kolorem żółtym lub czerwonym. Widać również kolorystyczne akcenty i zdobienia na felgach. Ciekawym elementem jest również częściowo chromowany silnik.

Meteor 350 ma nowatorski silnik o pojemności 350 cm3 i podwozie z podwójną kołyską. Chociaż szczegóły dotyczące zespołu napędowego pozostają w tej chwili nieznane, Royal Enfield prawdopodobnie nie skorzysta z tradycyjnych popychaczy UCE (Unit Construction Engine) i zastosuje bardziej zaawansowaną  konfigurację SOHC (Single Over Head Camshaft). Royal Enfield będzie miał również lepiej sprzężoną 6-biegową skrzynię biegów. Firma zaplanowała stworzenie kilku nowych modeli 350 cm3, które będą oparte na tej nowej platformie. Według dobrze poinformowanych źródeł zmiana modelu i co najważniejsze zmiana nazwy ma związek z tym, że Royal Enfield zamierza sprzedawać Meteor 350 na rynkach zagranicznych. Tu jednak napotkał na poważny problem związany z prawami patentowymi do nazwy. "Thunderbird" jest już nazwą prawnie zastrzeżoną w wielu krajach. Np. w USA nazwę zastrzegł sobie Forda, a w innych krajach prawa patentowe należą do Triumpha. Dlatego Meteor 350 będzie miał dużo większe szanse na eksport na rynki zewnętrzne z nową nazwą.




Royal Enfield Meteor 350 ma być rozwinięciem generacji, Enfield Thunderbird. Na uwagę zasługuje okrągły system reflektorów halogenowych, podświetlony ekran wyświetlacza LED, lusterka okrągłe, siedzisko dwustopniowe i systemem przeciwblokującym ABS. Silnik chłodzony powietrzem zasilany będzie oczywiście wtrykiem paliwa, zgodnym z normami emisji spalin BSVI. Produkcja rozpocznie się w fabryce Chennai - Tamil Nadu. Od 1 kwietnia 2020, normy emisji spalin BSVI mają obowiązywać obligatoryjnie w całych Indiach. Aby wyprodukować nowe modele motocykli zgodne z normami emisji spalin BSVI, Enfield będzie musiał wprowadzić wiele zmian konstrukcyjnych silnika, zmodyfikować i przeprojektować układ popychaczy istniejących silników o pojemności 350 cm3. Z informacji wynika, że przeprojektowanie silników 500 cm3, może być dużo bardziej skomplikowane. W rezultacie tych zmian wszystkie dotychczas produkowane modele zostaną wycofane, a Royal Enfield wróci do produkcji 350 cm3 z całkowicie nowym układem napędowym silnika zgodnym z normami BSVI.

Teraz pozostaje nam tylko czekać na prezentację. Oficjalnie nic nadal nie jest zaplanowane, a wszystkie podawane daty to tylko prasowe spekulacje.

 

Royal Enfield - Chennai - Tamil Nadu, India.


© mototour.pl
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok
X

Mototour.pl

Dziękujemy za wsparcie naszego portalu. Zależy ci na tej fotografii. Napisz do nas na adres