![]() |
Royal Enfield Classic |
![]() |
motocykle |
![]() |
Indie, Chennai - Tamil Nadu |
![]() |
2021 |
![]() |
Royal Enfield |
![]() |
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote) |
Royal Enfield ma w końcu oficjalnego dystrybutora na terenie Polski. Od 8 marca 2021 r. funkcję oficjalnego polskiego przedstawiciela będzie pełnić firma Arrow z Katowic. Arrow to również dealer Harleya-Davidsona, więc poszerzenie reprezentacji o kolejną markę sprzedawanych motocykli nie powinno stanowić problemu. Royal Enfield to firma hinduska o brytyjskich korzeniach, produkująca swoje motocykle głównie w fabryce w Chennai w Tamil Nadu w Indiach.
Motocykle Royal Enfield sprzedawane są na całym świecie pod różnymi markami, jednak najbardziej rozpoznawalne modele to Royal Enfield Bullet 350 i 500 cm3, które nie posiadają jednak już norm Euro 5, nie są już produkowane i co najważniejsze sprowadzane do Polski. W Polsce dystrybutor skupi się na obecnie produkowanych motocyklach Royal Enfield. Są to w zasadzie tylko cztery modele:
Interceptor 650
Continental GT 650 - cafe racer
Himalayan 410 - turystyk adv
Meteor 350 - miejski wojownik, szerzej o modelu pisaliśmy tutaj.
Znamy już przybliżone ceny za motocykle:
Interceptor 650 – 31 087 zł
Continental GT 650 – 31 939 zł
Himalayan 410 – 22 324 zł
Meteor 350 – 19 970 zł.
W podanych wyżej cenach dystrybutor motocykli gwarantował będzie nielimitowaną 3-letnią gwarancję (serwis door to door na terenie całej Polski)i usługę assistance. W cenie zawarta będzie również dostawa pod dom na terenie całej Polski i możliwość zawarcia specjalnego ubezpieczenie pakietowego (OC/AC/NNW) w cenie od 4,5% wartości motocykla. Takie są przynajmniej zapewnienia dystrybutora.
W ofercie dystrybutora nie znajdziemy jednak starych klasycznych modeli motocykli: Bulletów. To oczywiście wina Euro 5 i norm jakości spalin wymaganych od sprowadzanych do Polski motocykli w 2021 r. Najbardziej kultowy model Bullet z silnikiem o pojemności 350 cm3 i 4-biegową skrzynią biegów był sprzedawany przez wiele lat bez większych zmian na terenie całych Indii, gdzie stanowi do dzisiaj swoisty model narodowy. Nowoczesne modele nie mają już jednak wiele wspólnego z dawnym, starym Bulletem. Warto też wspomnieć, że producent produkował zasadniczo modele przeznaczone na rynek wewnętrzny i eksport.
Bullet 350 był najtańszym ze wszystkich modeli Royal Enfield i nie miał rozrusznika, przedniego hamulca tarczowego (dodany w 2019 roku) oraz amortyzatorów gazowych. Na eksport przeznaczano jednak głównie motocykle z większym silnikiem z wtryskiem paliwa, oznaczane jako Bullet 500. Model 500 został po raz pierwszy wyprodukowany w 1989 roku i do 1999 roku wszystkie modele nosiły nazwę „Enfield” czasami również „Royal Enfield”. W późniejszych latach były one dostępne z 5-biegową skrzynią biegów i z rozrusznikiem elektrycznym.