Royal Enfield od marca 2021 będzie miał oficjalnego dystrybutora

Royal Enfield Classic
motocykle
Indie, Chennai - Tamil Nadu
2021
Royal Enfield
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)


Royal Enfield ma w końcu oficjalnego dystrybutora na terenie Polski. Od 8 marca 2021 r. funkcję oficjalnego polskiego przedstawiciela będzie pełnić firma Arrow z Katowic. Arrow to również dealer Harleya-Davidsona, więc poszerzenie reprezentacji o kolejną markę sprzedawanych motocykli nie powinno stanowić problemu. Royal Enfield to firma hinduska o brytyjskich korzeniach, produkująca swoje motocykle głównie w fabryce w Chennai w Tamil Nadu w Indiach.



Motocykle Royal Enfield sprzedawane są na całym świecie pod różnymi markami, jednak najbardziej rozpoznawalne modele to Royal Enfield Bullet 350 i 500 cm3, które nie posiadają jednak już norm Euro 5, nie są już produkowane i co najważniejsze sprowadzane do Polski. W Polsce dystrybutor skupi się na obecnie produkowanych motocyklach Royal Enfield. Są to w zasadzie tylko cztery modele:

Interceptor 650
Continental GT 650 - cafe racer
Himalayan 410  - turystyk adv
Meteor 350 - miejski wojownik, szerzej o modelu pisaliśmy tutaj.



Znamy już przybliżone ceny za motocykle:

Interceptor 650 – 31 087 zł
Continental GT 650 – 31 939 zł
Himalayan 410 – 22 324 zł
Meteor 350 – 19 970 zł.


W podanych wyżej cenach dystrybutor motocykli gwarantował będzie nielimitowaną 3-letnią gwarancję (serwis door to door na terenie całej Polski)i usługę assistance. W cenie zawarta będzie również dostawa pod dom na terenie całej Polski i możliwość zawarcia specjalnego ubezpieczenie pakietowego (OC/AC/NNW) w cenie od 4,5% wartości motocykla. Takie są przynajmniej zapewnienia dystrybutora.

W ofercie dystrybutora nie znajdziemy jednak starych klasycznych modeli motocykli: Bulletów. To oczywiście wina Euro 5 i norm jakości spalin wymaganych od sprowadzanych do Polski motocykli w 2021 r. Najbardziej kultowy model Bullet z silnikiem o pojemności 350 cm3 i 4-biegową skrzynią biegów był sprzedawany przez wiele lat bez większych zmian na terenie całych Indii, gdzie stanowi do dzisiaj swoisty model narodowy. Nowoczesne modele nie mają już jednak wiele wspólnego z dawnym, starym Bulletem. Warto też wspomnieć, że producent produkował zasadniczo modele przeznaczone na rynek wewnętrzny i eksport.
Bullet 350 był najtańszym ze wszystkich modeli Royal Enfield i nie miał rozrusznika, przedniego hamulca tarczowego (dodany w 2019 roku) oraz amortyzatorów gazowych. Na eksport  przeznaczano jednak głównie motocykle z większym silnikiem z wtryskiem paliwa, oznaczane jako Bullet 500. Model 500 został po raz pierwszy wyprodukowany w 1989 roku i do 1999 roku wszystkie modele nosiły nazwę „Enfield” czasami również  „Royal Enfield”. W późniejszych latach były one dostępne z 5-biegową skrzynią biegów i z rozrusznikiem elektrycznym.





© mototour.pl
X

Mototour.pl

Dziękujemy za wsparcie naszego portalu. Zależy ci na tej fotografii. Napisz do nas na adres