Nie dojdzie do połączenia Inter Cars z Liberty Motors

Liberty Motorcycles
sklepy motocyklowe
Polska
wrzesień 2019
Liberty Motorcycles
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

 


Jak informuje portal PAP Biznes nie dojdzie do zapowiadanej fuzji między Inter Cars i Liberty Motorcycles. Inter Cars postanowił 17 września 2019 zakończyć negocjacje dotyczące stworzenia największej sieci dystrybucji motocykli, akcesoriów motocyklowych, części motocyklowych, odzieży w Polsce i wycofał się z dalszych rozmów w tym temacie.

 

Inter Cars to jeden z największych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej hurtowych sprzedawców części samochodowych i motocyklowych. W październiku 2019 miał obroty w wysokości 872,4 mln zł, co oznacza zwiększenie przychodów w stosunku do roku poprzedniego o 8,2 proc. Od początku roku 2019 grupa wypracowała 7,27 mld zł przychodów. Części motocyklowe i akcesoria IM ostatnio sprzedaje pod marką I'M Inter Motors. Większość sklepów i hurtowni, działa głównie na zasadzie franczyzy. W roku 2017, działalność motocyklowa grupy kapitałowej Inter Cars przyniosła przychody na poziomie 133,5 mln zł.


Sprzedaż wszystkich spółek dystrybucyjnych tej firmy za granicą od początku 2019 r. do października 2019 roku wyniosła 3,077 mld zł (wzrost o 16,1 proc.).

Liberty Motorcycles to z kolei spółka znana wcześniej jako Liberty Motors lub Liberty Motors S.A., kontrolowana przez Rafała Kwiatkowskiego. Kwiatkowski kontroluje również takie portale jak ścigacz.pl i motogen.pl. Na początku 2019 r. Liberty Motors S.A zmienił nazwę i stworzył kilka innych spółek celowych jak: Liberty Properties Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Liberty Distribution, Liberty Motorcycles. Liberty Motors zakupiła też od włoskiego Gitexpoint motocyklową markę odzieży i akcesoriów Spyke. Warto wspomnieć, że grupa kapitałowa skupiona wokół Rafała Kwiatkowskiego kupiła również w 2011 r. za 7 mln. PLN łódzki Polmozbyt.


Obie firmy zamierzały utworzyć spółkę, która miała zajmować się m.in. hurtową i detaliczną dystrybucją motocykli oraz części i akcesoriów motocyklowych. Zgodnie z wcześniejszymi uzgodnieniami Inter Cars miał wnieść do spółki celowej pod nazwą (SPV), własny dział sprzedaży motocyklowej i w zamian posiadać 65 proc. udziałów w SPV. Liberty Motorcycles miało być dysponentem 35 % udziałów w SPV. Powstanie nowej spółki miało być uzależnione od uzyskania zgody UOKiK oraz zgody akcjonariuszy. 

IM zerwał rokowania tłumacząc decyzję zakresem różnic w sprawie warunków wspólnego przedsięwzięcia. W kwietniu 2018 r. obie firmy podpisały porozumienie ws. wspólnego przedsięwzięcia, na które grudniu 2018 r. otrzymały zgodę od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.


Info

© mototour.pl
X

Mototour.pl

Dziękujemy za wsparcie naszego portalu. Zależy ci na tej fotografii. Napisz do nas na adres