Nowy Royal Enfield Super Meteor 650 - rasowy cruiser w stylu „retro classic”

Royal Enfield Super Meteor
cruiser
Indie
2023
Royal Enfield

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Mamy w końcu nowego rasowego cruisera z jednostką o pojemności 648 cm3 ze stajni Royal Enfield. Dotychczas firma unikała większych jednostek napędowych, w tej nowej wariacji Royal Enfield Super Meteor, zaprezentowany dosłownie kilka dni temu na targach EICMA odpowiada na zapotrzebowanie tych, którzy preferują więcej mocy. Największy Super Meteor, który niebawem będzie sprzedawany na całym świecie, jest propozycją wizualnie atrakcyjną, która może się wielu spodobać.

To, że koncern zaprezentuje nowy motocykl w Mediolanie, było jasne już od dawna. W sieci można było znaleźć zdjęcia szpiegowskie motocykli testowych tej marki. Trudno, aby nie pokazać nowości na największych i najbardziej znaczących targach. Nie wszystkie jednak  informacje są aktualnie dostępne. Warto by poznać, jakie są ceny, proporcje i statystyka nowego modelu Trzeba jednak trochę poczekać na bardziej szczegółowe opinie i testy.

Jedno jest pewne Enfielld bazuje na dwucylindrowym piecu o mocy 47 KM i generujący 52 Nm przy 5650 obr./min. Silnik to jednak sprawdzona w boju w takich modelach jak Royal Enfield INT650 i Continental i zaadaptowana prawie bez zmian jednostka. Wzorowany na oltimera Royal Enfield Super Meteor spełnia jednak wszystkie normy i limity emisji spalin i Euro 5. Oczywiście konieczne było zastosowanie elektronicznego wtrysku paliwa, czterech zaworów na cylinder, a to wszystko z pojedynczym górnym wałkiem rozrządu. Jak sprawdzili dziennikarze, nawet numery otworów, skoków w karterze, kompresji i inne parametry są identyczne, mają taka samą moc w tych trzech modelach, więc nie będzie problemu z poszukiwaniem części.



Na przedzie zastosowano 19-calowe felgi, a na tyle 16 cali, to wszystko ma być  połączone z tarczą o rozmiarze 320 mm. Wysokość nisko położonego siedziska zaplanowano na wysokości 740 mm, co powoduje, że przeciętny średni odbiorca w Europie nie będzie miał z taką wysokością problemów. I ta waga trochę pozostaje pytaniem. Bo przecież większa jednostka musi ważyć odpowiednio więcej. Waga jednośladu to 241 kg. Trudno powiedzieć, czy jest to waga z paliwem, czy bez. Przewidziano wstępnie wersję miejską i wersję Tourer, która będzie miała na wyposażeniu np. dodatkową szybę. O ile silnik jest sprawdzony w bojach to rama Super Meteora została opracowane całkiem od nowa, we współpracy z renomowanym brytyjskim producentem części i wyścigów motocyklowych, firmą Harris Performance. W projektowaniu ramy chodziło zresztą o zaprojektowane konstrukcji tak, aby zapewnić nisko położony środek ciężkości, co z kolei zapewni lepszą manewrowość, i stabilność w trakcie jazdy.

Motocykl zaprojektowany w Wielkiej Brytanii w pracowni głównego projektanta Marka Wellsa w centrum technicznym firmy w Bruntingthorpe. Super Meteor to kolejna, prawdopodobnie kolejna udana  propozycja ze stajni Royal Enfield. Jak sam projektant powiedział:


„Naszym celem było stworzenie motocykla, który odda duszę brytyjskich krążowników. Korzenie projektowania są inspirowany stylem lat 50., ale też współczesnym akcentem. Super Meteor 650 to motocykl do jazdy, przemierzania ogromnych, wciągających krajobrazów, do kierowania się w stronę znikającego punktu na horyzoncie”


Siddhartha Lal, dyrektor generalny firmy macierzystej RE, Eicher Motors, ma podobne zdanie: „Zainspirowany kilkoma wspaniałymi krążownikami, które zbudowaliśmy w naszej historii, oraz prawdziwymi motocyklistami, Super Meteor to prawdziwy Royal Enfield i pod każdym względem jest rasowym cruiserem. (…)Jest to absolutnie stylowy, wyrafinowany i przyjemny motocykl, który ma sprawić, że jazda będzie przyjemna i dostępna nawet dla motocyklistów, którzy nigdy wcześniej nie myśleli o krążownikach”.

Jeśli cena będzie równie atrakcyjna równie jak wygląd, to może być decydującym powodem do sukcesu modelu. Ma być więc tanio i w stylu klasycznych cruiserów „retro classic”, nawiązując do sukcesu modeli RE Meteor. To może się podobać wielu fanom klasycznych motocykli. O ile nie znamy jeszcze cen jakie trzeba będzie zapłacić za  Super Meteora, warto wspomnieć, że podobne konstrukcje, mające taki sam silnik Continental GT, kosztuje od 6239 funtów, a Interceptor 650 jest do dostania w GB za 6199 funtów. Prawdopodobnie należy się spodziewać podobnych wartości.  

Royal Enfield Super Meteor 650 - widok cyfrowego i analogowego wyświetlacza prędkości i oprzyrządowania deski rozdzielczej, która łączy dość zgrabnie i estetycznie zegary cyfrowe i analogowe w formie stylizowanego klasyka.


Royal Enfield Super Meteor 650 2023 w kolorze Astral Black.



Nowy Super Meteor 650 w kolorze Celestial Red.


Dużym zaskoczeniem jest odwrócony widelec 43 mm ze skokiem 4,7 cala; podwójne zewnętrzne amortyzatory o skoku 4 cali z tyłu, reflektor LED i nowe obudowy silnika. W trakcie jazdy możecie liczyć na system nawigacji TBT. To co jednak najbardziej uderza w pierwszym spojrzeniu to wysoki poziom wykończenia detali i całości stylizacji w Super Meteorze. Na targach EICMA zaprezentowano pięć wersji kolorystycznych. Pierwsze modele Super Meteora będą sprzedawane prawdopodobnie dopiero od lata 2023 r.

Silnik: SOHC chłodzony powietrzem/olejem.

Przemieszczenie: 648 cm3
Średnica x skok: 78 mm x 67,8 mm
Stopień sprężania: 9.5:1
Przekładnia/Przekładnia główna: 6-biegowa stała!!!
Deklarowana moc: 47 KM przy 7250 obr./min
Deklarowany moment obrotowy 52 Nm 5650 obr./min
System paliwowy: Elektroniczny wtrysk paliwa (EFI)
Sprzęgło: Mokre, wielopłytowe
Zarządzanie silnikiem/zapłon: Elektroniczny
Rama: Stal rurowa
Przednie zawieszenie: Widelec odwrócony 43 mm, skok 120 mm
Tylne zawieszenie: Podwójne amortyzatory, skok 101 mm
Przedni hamulec: Pojedyncza tarcza 320 mm, pływający zacisk 2-tłoczkowy
Tylny hamulec: Pojedyncza tarcza 300 mm, 2-tłoczkowy pływający zacisk
Koła, przód/tył: Obsada 19-calowa/16-calowa
Opony, przód/tył: 100/90 - 19 M/C 57H / 150/80 B16 M/C 71H
Rozstaw osi: 59 cali
Prześwit: 5,3 cala
Wysokość siedzenia: 740 mm
Pojemność paliwa: 18 litrów
Deklarowana waga w stanie mokrym: 241 kg
Informacje royalenfield.com


Info

© mototour.pl
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok
X

Mototour.pl

Dziękujemy za wsparcie naszego portalu. Zależy ci na tej fotografii. Napisz do nas na adres