V-Strom 1050 | |
motocykle |
|
Japonia | |
2023 | |
Suzuki | |
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.75 (2 Votes) |
Nowa seria V-Strom 1050, jakie będą produkowane i sprzedawane w 2023 r. Suzuki rozpoczyna produkcję dwóch nowych modeli. Nowego projektu V-Strom 1050 DE i wersji dla asfaltowców V-Strom 1050 (bez De i bez XT). V-Strom 1050 DE będzie sprzedawany już za kilka miesięcy w salonach Suzuki od stycznia 2023 roku. Nowy Strom 1050 DE cały czas będzie bazował na wielu podzespołach dawnego V-Strom 1050XT, będzie miał również szereg ulepszeń i zmian.
Zmian jest dość dużo, aby pochylić się na specyfikacją i spojrzeć na ewolucję łaskawym okiem. Szczegółowy wykaz zmian macie i specyfikację techniczną macie w artykule na stronie tutaj. W skrócie producent przewidział dodatkowe 25 mm prześwitu w stosunku do dawnego modelu V-Strom. Nowy model będzie miał szerszą kierownicę, szersze i bardziej stabilne podnóżki, na których będzie można lepiej i pewniej stać w czasie pokonywania szutrów i nieznacznie dłuższy rozstaw osi. Zmiana o 40 mm pozwoli na wejście nowemu aluminiowemu wahaczowi, a wszystko to ma poprawić stabilność jazdy motocykla. Stabilność ma poprawić również zaktualizowany Suzuki Intelligent Ride System (SIRS), który bedzie teraz z nowym 32-bitowym modułem sterującym silnika, a to wspólnie z układem przeciwblokującym Bosch. V-Strom 1050DE ma zmienioną geometrię podwozia, większy rozstaw osi do 61,2 cala do 62,8 cala.
Ile trzeba bedzie zapłacić za motocykle w Polsce i kiedy trafią na salony? Pierwsze egzemplarze testowe pojawiają się już na większych imprezach targowych i eventowych na całym świecie. Natomiast pierwsze egzemplarze modeli Suzuki V-Strom 1050 i V-Strom 1050 DE trafią do sprzedaży dopiero w pierwszej połowie 2023 r. Ceny za V-Strom 1050 DE bedą zaczynać się od 70 900 zł , a za wersje asfaltową od 66 900 zł.
Specyfikacja danych technicznych
V-STROM 1050
|
V-STROM 1050DE
|
|
Długość motocykli | 2,265 mm | 2,390 mm |
Szerokość | 940 mm | 960 mm |
Wysokość | 1,515 mm | 1,505 mm |
Rozstaw osi | 1,555 mm | 1,595 mm |
Odstęp od podłoża | 165 mm | 190 mm |
Wysokość | 855 mm | 880 mm |
Waga | 242 kg | 252 kg |
Typ silnika | 4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC, 90° V-twin | |
Średnica x skok | 100.0 mm x 66.0 mm | |
Silnik | 1,037 cm³ | |
Współczynnik kompresji | 11.5:1 | |
Zasilanie | Wtrysk | |
Starter | Elektryczny | |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa | |
Skrzynia biegów | 6-biegów | |
Przednie zawieszenie | odwrócone teleskopowe, sprężynowe, z tłumieniem olejowym | |
Tylne zawieszenie | sprężyna śrubowa, z tłumieniem olejowym | |
Nachylenie | 25°40' / 110 mm | 27°30' / 126 mm |
Hamulce Przód | Tarcza przednia, podwójna | |
HamulceTył | Tarcza | |
Opony przód | 110/80R19M/C 59V bezdętkowe | 90/90-21M/C 54H - dętkowe |
Opony tył | 150/70R17M/C 69V bezdetkowe | 150/70R17M/C 69H bezdętkowe |
Układ zapłonowy | Zapłon elektroniczny (tranzystorowy) | |
Zbiornik paliwa | 20.0 litrów |